Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Poste restante in de VS - Forum Wereldfietser

Poste restante in de VS

Ik heb enkele vragen mbt de voorbereiding van mijn Trans America Trail van Virginia naar Oregon.

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van het poste restante-systeem in de VS?
Hoe moet de post exact geadresseerd moet worden?
Hoe lang doet de post er over van Nederland naar de VS?
Ik heb alleen ervaring met dat laatste: van een paar dagen tot een paar weken. De VS zijn wat dit betreft al lang een derde wereld land geworden. Dat staat ons ook te wachten.
Wim
ad1952 schreef: Hoe lang doet de post er over van Nederland naar de VS?
van de VS naar Nederland: strikt genomen 5 dagen, vervolgens ligt het een week of 2-3 bij de douane, en als ze een rekening gemaakt hebben duurt het nog een week voor het in het verzendtraject gaat
:shock:
ad1952 schreef:Ik heb enkele vragen mbt de voorbereiding van mijn Trans America Trail van Virginia naar Oregon.

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van het poste restante-systeem in de VS?
Hoe moet de post exact geadresseerd moet worden?
Hoe lang doet de post er over van Nederland naar de VS?
Werk prima in de VS. Net bezig met het maken van een lijst met postkantoortjes voor onze volgende trip.

Adresseren als volgt:

NAME
c/o GENERAL DELIVERY
CITY, STATE ZIP CODE
Hold Until DATE

We zoeken meestal kleine stadjes uit als post restante adres. Te kleine dorpen hebben soms beperkte openingstijden (hoewel meestal wel iemand de postmaster gaat halen die de sleutel heeft, erg makkelijk in het weekend). Te grote steden met meer als één postkantoor vermijden we.

Rekening houden met openingstijden (weekend) en altijd je paspoort meenemen naar het postkantoor.

Zelf gebruiken we de postkantoren ook voor het versturen van een 'bounce-box'. Deze doos gaat van postkantoor naar postkantoor met daarin spullen die we niet vaak nodig hebben zoals kaarten/boeken, extra kleding, onderhoudsspullen etc. De doos wordt eenmalig beplakt met goedkope opzichtige stickers zodat we hem in het postkantoor meestal zelf al zien staan en aan kunnen wijzen.

Goede reis!
m-gineering schreef:van de VS naar Nederland: strikt genomen 5 dagen, vervolgens ligt het een week of 2-3 bij de douane, en als ze een rekening gemaakt hebben duurt het nog een week voor het in het verzendtraject gaat
:shock:
Voor gewone brieven enzo valt dat wel mee, die blijven geen 2-3 weken bij de douane liggen.
In correspondentie met familie in de VS maken wij soms wel eens in beide richtingen gebruik van rouwenveloppen of geboortekaartjes, dan lukt het meestal binnen 2-3 dagen. Houd van NL naar VS normaliter rekening met 2-3 weken.