Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Keuze voor fietskar - Forum Wereldfietser

Keuze voor fietskar

Beste wereldfiesters,

Ik wil op fietsvakantie deze zomer voor 3 weken maar we gaan met mtb's waar nog geen baggage dragers op zitten. Ik vroeg mij af of we ipv een baggagedrager met fietstassen ook een fietskar die normaal voor kinderen bedoeld is kunnen gebruiken (hieronder een voorbeeld)

Afbeelding

Is dit een erg slecht idee of zou dit een mogelijkheid kunnen zijn?

Eelco
Is prima mogelijk lijkt me. Wel even rekening houden met het feit dat je opeens tweewielig achteraan bent en daardoor smalle bospaadjes etc een probleem kunnen gaan vormen, maar als je die niet rijd voorzie ik geen problemen. Verder helpt het enorm als je reeds gewent bent aan het rijden met een aanhanger, omdat dat toch net even iets anders fietst dan met alleen een fiets.
Hé, een kiddy-van... Komt me bekend voor.

Op zich zou het te doen zijn, maar die dingen trekken niet licht. Ik zou in ieder geval de bovenbouw er af halen (een echte windvanger). Als het budget het toelaat is een paar soepele bandjes ook aan te bevelen.

Maar in mijn ogen is het verre van ideaal...

Succes
Eric
Ideaal is het niet, maar als je dit al hebt is het prima te doen. Al die ouders met kinderen doen het toch ook? Vergeleken met een tweewieler bagagekar als die van Radical zijn veel kinderkarren wel vrij lomp, en ook aardig breder. En ja lekkere banden zoals Schwalbe Big Apples rijden veel beter, maar kosten ook weer geld dat je er mischien voor eenmalig gebruik niet aan wilt besteden.
Wim
Beste Wim
Ik fiets al sinds 2001 met een BOB Yak, onder alle omstandigheden.
Ik had hem achter mijn racefiets en achter de ATB.
1000 a 1500 km tochten.

Gerust kopen (kijk bij www.futurumshop.nl)

Groet Gerrit Eshuis
IK heb zelf een voorloper van de Radical Cyclone. We gebruikten die kar toen de kinderen klein waren en er veel mee moest. Ik gebruik hem ook wel een enkele keer achter de racefiets. Vroeger hadden we ook een kinderkar. Die laatste reed vrij lomp maar de echte bagagekar reed wel prima en was een goede oplossing als je veel mee wilde nemen.
Waarom rij ik er dan nu niet veel meer mee? De eerste reden is dat ook een lege kar 6 kg weegt (en een kinderkar nog flink meer). Dat merk je goed bij het klimmen. In de tweede plaats vind ik het gewoon niet zo lekker rijden als een vakantiefiets met tassen. Daar moet ik dan wel bij zeggen dat ik liever niet teveel meeneem. Ik heb gewoon de capaciteit van die bagagekar niet (meer) nodig.
Wim