Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Met vliegtuig naar Portugal - Forum Wereldfietser

Met vliegtuig naar Portugal

Hallo wereldfietsers,

Ik wil dit voorjaar voor het eerst met vliegtuig naar Portugal. Ik wil van Lissabon naar Faro fietsen (8-9 dagen). Wanneer ik een fietsdoos op Schiphol koop moet ik die natuurlijk in Lissabon achterlaten. Zijn die ook op het vliegveld in Faro te koop? Heeft iemand ervaring op deze route? Nog andere tips and tricks?

alvast bedankt,
Patrick
Ik ben afgelopen jaar naar en vanaf Faro gevlogen, heb daarbij alleen een fietshoes gebruikt, ik kan je dus niet vertellen of een fietsdoos te koop is daar.

Welke route ga je fietsen?
dank voor je reactie.

Vanuit Lissabon, via Setubal, Santiago do Cacem, Aljezur, Carrepeteira, misschien naar Sagres, Monchique, Silves, Loule, Faro. Misschien is het beginstuk vrij druk.
Andere optie is misschien vanuit Faro, rondje Alentejo, minder toeristisch en minder druk.

Welke route heb jij gereden? en hoeveel dagen?

patrick
Mijn route was ongeveer Faro - Mertola - Serpa - Monsaraz - Elvas - Portalegre - Evora - Beja - Odemira - Aljezur - Silves en weer richting Faro.

Ik heb ongeveer 14 dagen gefietst schat ik, ik vond de Alentejo na een tijdje een beetje beginnen te vervelen. Nu kan dat ook twee andere redenen hebben dan dat het ook daadwerkelijk saai was, ik was twee weken lang stront en strontverkouden wat toch een beetje het plezier in het fietsen wegnam. En ik was er eind september - begin oktober, en alles was erg droog en dor. Misschien dat het in het voorjaar er wel wat anders uit ziet.

Ik vond m.n. het Monchique gebergte erg mooi, net zoals rond Portalegre (was ook een erg relaxte camping). En ook de Alentejo was erg mooi, alleen zoals al eerder gemeld begon de omgeving mij op een gegeven moment een klein beetje te vervelen.

Hier staan wat foto's:

https://picasaweb.google.com/Olav18/Fie ... directlink

Gr. Ralph
Bedankt voor de info. Mooie foto's. Ik heb mijn vlucht geboekt en vertrek vanuit Faro richting Lissabon. Een kleine 500 km in 9 dagen, met een rustdag. Via Silves, Monchique, Sagres en de westkust omhoog richting Lissabon.

groet, Patrick
Oh ja,

ik heb geen ervaring met fiets in het vliegtuig. Hoe kom je aan je brandstof voor je gasbrander? Hoe heb je dat gedaan?

groet,
Patrick
Volgens mij zijn overal wel prikbusjes te koop, ik heb zelf de eerste keer bij een VVV-kantoor gevraagd en die verwezen mij naar een soort ijzerwarenwinkel. De tweede keer weet ik niet eens meer, misschien ergens op een camping ofzo?

Maar zoals gezegd, volgens mij is het op veel plaatsen verkrijgbaar.
Op het vliegveld van Faro was in 2007 in de hal van de luchthaven een inpakplaats. Onze fietsen werden daar voor een paar euro paar euro in een fietsdoos gedaan waarna de dozen machinaal volledig met tape werden omwikkeld. Het enige wat wij moesten doen was het stuur dwars zetten en de trappers eraf halen.
Ook onze fietstassen werden daar zonder bijbetaling gebundeld tot een groot pakket. Perfecte service!
Cees