Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welke verende zadelpen - Forum Wereldfietser

welke verende zadelpen

Hallo iedereen,

ik heb alle berichten al op dit forum gelezen over de verende zadelpen, maar desondanks kan ik nog geen keuze maken... Ik overweeg een Thudbuster te kopen. Ik had aanvankelijk van mijn oude Batavus een Postmoderne verende zadelpen op mijn Santos gezet. Helaas is deze veer binnen een jaar uitgewerkt.

Ik vraag mij af of er ook losse veren te koop zijn? Ik heb ze nog niet online in Nederland kunnen vinden. Verder heb ik dan de keuze uit de goedkopere Suntours en de duurdere Airwings waarvan ik ook negatieve berichten over vind wat betreft levensduur en speling. Alleen over de Thudbuster lees ik overal positieve berichten, maar deze vind ik erg prijzig en het grootste bezwaar is misschien dat het de bagageruimte boven het achterwiel beperkt?

Is dit laatste echt een probleem? Of is dit bij de kleinere versie (Thudbuster ST) geen probleem?
Over de Thudbuster ben ik tevreden. Meet wel of je voldoende ruimte hebt tussen zadel en strop om hem te plaatsen. Ik heb de korte ST die een kleinere veerweg heeft en heb geen last van de bagage achterop. De LT is langer/hoger en heeft meer ruimte tussen het zadel en de zadelstrop/frame nodig.
Een budget-oplossing zou de nieuwe SR Suntour SP8 (NEX of NCX) kunnen zijn. Ten opzichte van de oudere modellen (waarmee ik overigens tevreden ben) is de zadelbevestiging verbeterd, o.a. door een dubbele boutbevestiging.
Of dikkere banden plus een geveerd Brooks zadel.
Wim
Ik fiets al enkele jaren dagelijks en op vakanties met de Thudbuster LT. Absoluut zijn geld dubbel en dwars waard. Ik heb er in al die tijd nog nooit onderhoud aan gehad. Je moet inderdaad wel oppassen dat het zadel, als je er op zit, niet tegen je tassen aan drukt, hier slijten ze naar verloop van tijd van door, da's mij in iedergeval gebeurt.

Groet,

Stijn
Ik heb ook de suntour. Nog met 1 zadelbout. Ben zeer tevreden met de kwaliteit en het comfort dat het geeft.
Ik kan niet kiezen tussen Suntour verende zadelpen SP8 NCX en de
Thudbuster LT. Het prijs verschil is maar liefs 100euro. Ik vroeg me af of thudbuster LT zoveel kwalitief beter is als de suntour om de 100 euro verschil
te rechtvaardigen :?:
Mijn gewicht is wel rond de 93 kilo :oops:


http://www.bike4travel.nl/product_info. ... b2256d3c96
Ik ben erg tevreden over de Thudbuster ST, behalve dat ik het geen gezicht vind op een klassiek ogende fiets. Hij is met een ongeveerd Brooks zadel duidelijk comfortabeler dan een geveerd Brooks zadel met een ongeveerde pen. De LT past bij mij niet.
Wim
Hallo,

inmiddels rijd ik zo'n 1,5 jaar met de Thudbuster ST (kleine versie) en ik moet zeggen dat het mij erg goed bevalt! De elastomeren gaan erg lang mee, ik gebruik nog steeds het 1e exemplaar. Wel heb ik een elastomeer geplaatst die voor veel lichtere mensen zou zijn omdat ik de officieel-juiste elastomeer veel te stijf vind. Desondanks is de elastomeer nog steeds heel en werkt naar mijn beste weten nog even goed.

Wat mij ook opvalt is dat ik niet direct het idee had dat het echt werkte, maar als je dit controleert door bijv. te kijken of voelen zie je dat het wel echt veert. M.a.w., het voegt wel echt wat toe en je merkt het denk ik pas echt als je weer ongeveerd fietst.
Erg rot voor de fietsenboeren in NL: Kijk eens voor een thudbuster bij:

http://www1.hibike.de/shop/product/p044 ... uetze.html

Volgens mij scheelt het erg veel euries.
De thudbuster is iedere euro waard.
Enige onderhoud in zes jaar is af en toe een drupje olie op de asjes
tegen het piepen.

John.
Tja dit prijsverschil geldt toch wel voor erg veel fietsproducten. Zoals ik al eerder schreef ben ik in elk geval erg blij met mijn Thudbuster, al ziet het ding er foeilelijk uit vergeleken met mijn eerdere Nitto S83. De volgende stap wordt dus om dat vieze zwart eraf te bijten en de boel mooi blank alu te polijsten. Dan nog blijft die Nitto veel mooier, maar is het verschil toch iets minder pijnlijk.
Wim
Ik heb nu twee maanden Thudbuster Lt op mijn fiets zitten. Na drie kleine fietstochten ben echt overtuigd door de werking van de Thudbuster LT.

Zelf nu dat ik mijn banden heb opgepompt tot maximale druk heb ik nog meer comfort als van te voren.