Additionally, paste this code immediately after the opening tag: grootste achtertassen - Forum Wereldfietser

grootste achtertassen

M'n oude Ortlieb roller back's zijn aan vervanging toe. De Ortlieb Sport-Packer Classic lijkt groter maar volgens opgaaf van Ortlieb zijn ze exact even groot. Is er in de praktijk toch verschil of maakt het allemaal niks uit? Wie heeft ervaring?

Frank
Beste,

Als ik me niet vergis, is de grootste inhoud bij Ortlieb 40l.? Zowel voor de Back Roller als de Bike Packer.
Wel, Vaude biedt de Aqua Pro aan van 50l.:
http://www.vaude.com/epages/Vaude-de.sf ... /151330100
Gezien je woonplaats lijkt me het het handigste om de tassen op de komende beurs te komen vergelijken. Misschien zijn er nog wel goede beursaanbiedingen, al hebben die vaak een reclame van een Amsterdamse speciaalzaak erop gedrukt of zo :wink:
Leon
2x20 liter is inderdaad wat Ortlieb opgeeft, voor beiden. Dat is ook wat in de winkels wordt verteld. Maar als ik deze tas zie en vergelijk met deze vind ik het moeilijk te geloven dat het volume gelijk is.
Ben benieuwd naar de ervaring van iemand die ze beiden heeft geprobeerd.

Vaude vind ik dikwijls mooier dan Ortlieb met dat oerdegelijke rood, zwart of blauw, maar toch is Ortlieb mijn eerste keus.
Wil je juist de grootste? Ik zou juist liever wat kleinere hebben. Er zit bij Ortlieb wel een gat tussen de 25 liter van de frontrollers en de wel heel grote backrollers van 40 liter.
Wim
frank bueters schreef:2x20 liter is inderdaad wat Ortlieb opgeeft, voor beiden. Dat is ook wat in de winkels wordt verteld. Maar als ik deze tas zie en vergelijk met deze vind ik het moeilijk te geloven dat het volume gelijk is.
Ben benieuwd naar de ervaring van iemand die ze beiden heeft geprobeerd.

Vaude vind ik dikwijls mooier dan Ortlieb met dat oerdegelijke rood, zwart of blauw, maar toch is Ortlieb mijn eerste keus.
Vorig jaar heb ik een set Aqua plus pro 60L aangeschaft voor 130,--euro p.s(e)t. Je kunt ze vouwen in de grootte/omvang/inhoud van 40-50 en 60L. Ze zijn wel "oerdegelijk" rood, maar ik zou ze voor geen goud willen missen.
Maar goed dat was niet de beantwoording van jouw vraag.
DriesBa schreef:Vorig jaar heb ik een set Aqua plus pro 60L aangeschaft voor 130,--euro p.s(e)t. Je kunt ze vouwen in de grootte/omvang/inhoud van 40-50 en 60L. Ze zijn wel "oerdegelijk" rood, maar ik zou ze voor geen goud willen missen.
Maar goed dat was niet de beantwoording van jouw vraag.
Dan stel ik m'n vraag bij :P Heb je deze tassen ? (sorry, diepladen werkt niet. Ik bedoel de Vaude aqua pro back op de vaude website)
Wat me verbaasd is dat lengte-, breedte- en hoogtematen van deze Vaude minder groot zijn dan van de vergelijkbare Ortlieb sport packer maar het opgegeven volume is 10 liter meer.
Wie het snapt mag het zeggen.
frank bueters schreef:sorry, diepladen werkt niet

Wat me verbaasd is dat lengte-, breedte- en hoogtematen van deze Vaude minder groot zijn dan van de vergelijkbare Ortlieb sport packer maar het opgegeven volume is 10 liter meer.
Wie het snapt mag het zeggen.
Je deeplink had een "{spatie}url" te veel :)
Deze:
Afbeelding
De afmetingen ten opzichte van de inhouden hebben altijd per merk verschild. Het is net zoals maten van banden die qua breedte net anderss uitvallen dan bij een ander type band, zelfs binnen hetzelfde merk.
Bij de gebruikelijke roller-tassen zijn de Vaude's wel altijd net iets groter geweest dan de Ortliebs.
Als je het precies wilt weten en (onsterfelijk wilt worden binnen de club) verzamel je een hoop tennisballen en ga je proberen hoeveel balletjes in elke tas kunnen. Ik denk dat er voldoende standhouders op de RAI zijn om medewerking te krijgen, dus binnen een paar uur is het gepiept.
Leon
Leon schreef:Je deeplink had een "{spatie}url" te veel :)
Deze:..
Ja die, dank je wel.
Leon schreef:Als je het precies wilt weten en (onsterfelijk wilt worden binnen de club) verzamel je een hoop tennisballen en ga je proberen hoeveel balletjes in elke tas kunnen. Ik denk dat er voldoende standhouders op de RAI zijn om medewerking te krijgen, dus binnen een paar uur is het gepiept.
Leon
De hoop op onsterfelijkheid heb ik al lang laten varen. Maar een klein onderzoekje naar de werkelijke maten van fietstassen ga ik wel doen. Niet op de beurs en niet met balletjes maar gewoon in de winkel met een meetlint.
Het is toch curieus dat 26x34x16 cm groter zou zijn dan 27x42x17 bij vrijwel identieke vormen.