door
AB » zo 13 feb, 2011 21:20
handgespaakt wielsetje (36sp of zelfs 40sp met minimaal 25mm banden) van bv. zoran van
bikexperto dan zit je al goed..... vervolgens een keuze maken voor of een trailer (Bob, extrawheel, etc) of een dragertje met tassen (old man mountain sherpa, tubus fly).
Als je het heel licht houdt en van hotel naar hotel fietst dan zou een zadeltas, plus stuurtas, plus een lichte rugzak (incl. inhoud max 5-6kg) al heel goed kunnen volstaan.
Ik denk dat ik liever mijn geld zou besteden aan het uptunen van je batavus en daarmee investeren in goede wielen/banden en goede accessoires (gps, kleding, lichtgewicht tentje of bivakzak) dan veel geld besteden aan een 6e fiets
.
lopen hier verschillende
topics over het ombouwen van racefiets naar reisfiets, even zoekfunctie gebruiken dus....
echt, de gehele dag fietsen in D1/D2 met hier en daar een klim in D3 en lange dagen buiten zijn (ook als het regent) is de beste training die je maar kunt wensen voor die hele triathlon.... Mijn tijdritten na 2 maanden fietsreizen gingen echt super, en je ziet ook nog eens wat van de wereld.
wiegertje schreef:thanx voor de tips !
Maar heb een racefiets staan ( batavus challenge ) die is echt stevig gebouwd.
als ik daar nou pakjesdragers opzet en andere wielen zou dat ideaal zijn ? of moet er dan meer verbouwd worden ?
( anders offer ik gewoon een fietsje op )
Zal ook eens 27e in de rai kijken op de beurs, misschien staat daar wat leuks te koop