Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eindhoven Normandië - Forum Wereldfietser

Eindhoven Normandië

--- Plan gewijzigd, zie 4e post ---

Hey allemaal!

een maat en ik zijn van plan om deze zomer, na de centrale examens of tijdens de zomervakantie naar Normandië te fietsen.
het liefst zouden we naar Cherbourg-Octeville fietsen, en ergens rond de 650-800 km afleggen.

nou ben ik al eens naar parijs gefietst, en daar had ik een erg mooi en gedetailleerd boekje voor gekocht. weet iemand of er ook boekjes zijn met routes naar Cherbourg-Octeville of ergens daar in de buurt?

en weet iemand of er in die streek voldoende kleine campings te vinden zijn?

natuurlijk krijg ik graag advies of opmerkingen ;D

mvg Joost
Gewoon de Michelin (oranje regiokaarten) kaarten kopen en de kleine witte weggetjes pakken.

Als je op google maps inzoomt op een regio en camping als zoekwoord intypt, krijg je over het algemeen een redelijk aanbod van locaties...
Je kan met de LF fietsroutes (Vlaanderen fietsroute, LF1 of LF51, of groene valleien route) bij Boulogne-sur- Mer komen.
De groene valleien kan je dan nog tot Montreuil volgen.
Vanaf le Treport is een bewegwijzerde route langs de kust tot le Havre
(folders bij de VVV teverkrijgen).
Vanaf le Havre is er (nog) geen bestaande route tot Cherbourg.
Dat moet je dus zelf uitvogelen.
Veel plezier
Wouter Bazen
Om in de stemming te komen:
http://www.youtube.com/watch?v=SLRTtHByPn4

Daarna mag je het frittenkot van Bergues natuurlijk niet meer links laten liggen ;)

Ik had zes van de acht dagen regen en wind, maar kijk toch terug op een geslaagd weekje..

Sjors
Plan gewijzigd

de terugreis bleek moeilijker te plannen dan verwacht, dus het plan is gewijzigd.
We zijn van plan om de LF51 te fietsen tot in Boulogne-sur- Mer en daarna via Versailles naar Parijs te fietsen (met de trein terug). Is er iets bekend over een route van Boulogne-sur- Mer richting Parijs?

Mvg, Joost & Rens
Je kunt vanaf Boulogne (of eigenlijk al le Wast) de groene valleien fietsroute volgen.
Die kruist 3 routes naar Parijs, van west naar oost:
- Jacob 1 (1e deel naar Santiago de C)
- van Gogh fietsroute
- Carto's fietsen naar Parijs

zie op de folder http://europafietsers.nl/web/ring1/fiet ... enelux.pdf
voor details.
Wouter Bazen
Als je nog tips zoekt zou ik dan ook maar een nieuw draadje starten.
Wat de kaarten betreft, ik ga in Frankrijk altijd voor de gele Michelins (de departementskaarten). Eén keer kocht ik een oranje om te besparen, dat was ook in Normandie geloof ik, en ik werd gek van die kaart. Kan ook met gewenning te maken hebben, net zoals ik het altijd even moeilijk heb als ik midden in een reis moet veranderen van kaartenmerk, dan is het ook altijd even zoeken....
Ik gebruik vaak onderstaande routeplanner. Geef aan dat je gebruik wil maken van bestaande fietsroutes en met wat spelen komt er altijd wel een leuke route uit.

http://www.fietsvakantie.eu/

Succes,
Wim
die planner is idd super handig! onze rote wordt 903km, en geen gedoe met zelf paden zoeken op landkaarten :p.

nog een vraagje,voor de terugweg had ik in gedachten hetzelfde te doen als in 2008, toen ik naar parijs fietste, parijs-lille met de tgv (geen gedoe met fietsen uit elkaar halen) en lille-'ergens in de buurt' met intercity/stoptreinen.

nou kan vooral de tgv erg prijzig zijn, is er een goedkoper alternatief?

mvg Joost
Er rijdt een gewone intercity tussen Antwerpen en Lille Flandres. Wij hebben m'n vorige zomer gebruikt. Ging prima al ontbraken de plaatsen om de fietsen te stallen. Conducteurs deden totaal niet moeilijk.

Bij de Treinreiswinkel kunnen ze je vast meer vertellen.