Additionally, paste this code immediately after the opening tag: rohloff demo - Forum Wereldfietser

rohloff demo

Weet iemand of snel of recycle (ergens anders?) een demo fiets hebben staan met de rohloff naaf?
Ik wil eerst horen hoe "erg" het geluid is voor ik zoveel geld uitgeef.

Bij Snel kan je een afspraak maken om een stukje te fietsen met een rohloff naaf. De fiets is nieuw dus het geluid is "op z'n ergst". Wanneer je de fiets hebt ingereden wordt het minder. Echter in de 7 blijft er een geluid hoorbaar.
Ik ben zelf ook benieuwd hoe het in praktijk gaat werken (ik heb er dus 1 besteld met Rohloff naaf)

Groet Leo

Beste GVW,

Voor Santos testen we nu 2 soorten fietsen beiden met een Rohloff naaf. Het geluid valt mij heel erg mee. Het is het geluid van goed draaiende tandwielen inplaats van een ratelende ketting bij een slecht afgestelde derailleur.
Binnenkort fietsen we mee met een trektocht van de wereldfietsers.
Kijk op http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... highlight=

Als je zin hebt kun je meefietsen en kun je gelijk het geluid horen. De naaf heeft op dit moment nog maar een paar honderd km gereden dus het geluid is nog maximaal. Een stukje rijden op onze fietsen zit er ook wel in.

Groet,
Marco

Marco,

Is dat "de wereldreisfiets aller tijden" waar je het eerder over had?

:D

El & El

Na een kleine duizend kilometer hoorde ik geen enkel geluid meer. Super soepel loopt alles na zo'n twee duizend kilometer.

Marcel

fietsjunks schreef:Marco,

Is dat "de wereldreisfiets aller tijden" waar je het eerder over had?

:D

El & El
weet ik natuurlijk pas na de wereldreis.....eerst moet er worden getest.
maar ik ben wel enthousiast.
groet,
marco

Bedankt voor de reacties.
Ik zal Snel bellen voor een afspraak.
Helaas heb ik geen tijd voor de trektocht.
Jammer want Santos staat op mijn lijstje voor kandidaat-fietsen.

Weet iemand of je een standaard kettingkast kunt aanpassen voor een rohloff naaf of zijn er speciale kettingkasten voor te krijgen?

Gerrit van Wijk

Ja, er zijn gesloten kettingkasten voor "Rohloff fietsen".
Op de site van Marten Gerritsen, www.m-gineering.nl kun je er een zien. Ga naar de sitenavigator, selecteer onder m-gineering, framebouw, randonneurs en de eerste die je tegenkomt, de SRS, heeft er een.
Een mailtje naar Marten (via de website: contact) kun je er altijd aan wagen......

Dit is mijn 100e bericht op dit forum! :mrgreen:

gvw schreef:Bedankt voor de reacties.
Ik zal Snel bellen voor een afspraak.
Helaas heb ik geen tijd voor de trektocht.
Jammer want Santos staat op mijn lijstje voor kandidaat-fietsen.

Weet iemand of je een standaard kettingkast kunt aanpassen voor een rohloff naaf of zijn er speciale kettingkasten voor te krijgen?

Gerrit van Wijk
Hoi Gerrit,
Je kunt het ook vragen bij Re-Cycle in Wageningen. Zij hebben ook deze Avaghon met Rohloffnaaf gemaakt:
Afbeelding
Zie http://www.avaghon.nl/AvaghonMachielBotman.htm
Groetjes, Leon

Een tijdje zitten surfen en de rohloff ziet er goed uit.
Wiel-uitbouw met oem uitvaleinde is makkelijk.
Q-factor zal wel hetzelfde zijn als een mtb crank.
Rest nog een testritje maken en bestellen.

Ketting kast is dus mogelijk, zal wel weer duur zijn.
Bedankt voor alle reacties.
Gerrit van Wijk

Hoe duur zo'n kettingkast is weet je natuurlijk pas als je het vraagt!
Dat linnen geval van Avaghon is wel lekker nostalgisch, maar of het erg practisch is op een reisfiets...???
In ieder geval zal het nogal wat onderhoud schelen en nog wel een van de vervelendste jobs: de ketting schoonmaken :cry:
Het rijden met een altijd schone ketting trapt lichter en beperkt de slijtage van ketting en tandwielen ook nog behoorlijk, dus ja, wat is duur (als je het geld hebt voor een Rohloff?) op termijn..... :wink:

Er zijn enkele Duitse leveranciers van heel speciale kettingkasten voor de Rohloff. Ik heb de links even niet bij de hand, helaas.
Wim