Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Colombia - Forum Wereldfietser

Colombia

Eind januari ga ik naar Colombia (en Peru) voor 4 maanden.
Heeft iemand nog aanraders, mooie routes voor dit bijzondere land?

groeten Michiel,
Vanuit Maizales over/langs de Nevado del Ruiz richting Murillo en Ibagué.
Van Cali naar Ipiales via Popayán.
Rondje Lago Calima?
Heel veel plezier in dit geweldige fietsland!
Ali vanuit Cairo
Beste Michiel,
Precies een jaar geleden fietsten wij in Colombia, dank zij het advies van Sonja en Aaldrik (van TourTK). We hadden een geweldige twee maanden daar. Voor onze route en reisverslag verwijs ik je graag naar onze weblog: http://effefietsen.web-log.nl
Veel plezier.
Eveline
bedankt!
ik zal jullie sites goed bekijken

groet Michiel
In Peru vond ik achteraf gezien de kust wat saai, maar zoveel woestijn hebben we niet in Nederland, dus was het ook wel weer interessant. Als je de kust mee wilt pakken, zou ik dat wel in het noorden doen.
Verder vind ik vanaf Conococha (ten zuiden van Huaraz) de Andes heel interessant. Je hebt daar paden waar nog maar een paar jaar meer dan een ezel overheen kan. Dus dat is nog aardig vrij van toerisme. Zo kun je binnendoor via Llaclla, Rayán en Llipa naar Cajatambo, om maar wat te noemen. (Mits de brug niet weggeslagen is, want dan moet je omrijden via Ocros, en van beneden in de vallei weer omhoog trappen...)
Mocht je bij Abancay in de buurt komen, dan is er vanaf Cachora een camino naar Choquequirao.
Verder kun je ervoor opteren om vanaf Cuzco via Santo Tomas en via Espinar naar Chivay te fietsen. Daar is de Colca Canyon, welke de diepste canyon (maar niet smal i.t.t. de Grand Canyon) ter wereld zou zijn. Zie hier om de plaatsen op 1 kaartje te zien.

Veel plezier al met de voorbereidingen!
oh, was ik gewoon Peru vergeten...
Huánuco via Ajacucho naar Cuzco WOW!
:D
Ali
Foutje in vorig bericht, de website moet zijn www.effefietsen.eu.
Eveline