Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 5000 meter boven NAP - Forum Wereldfietser

5000 meter boven NAP

Dringend gezocht: het (foto)boek 5000 meter boven NAP (Just Schilder, Pim de Groen, Arnold Vente, Rob van Hees).

De uitgever is vorig jaar failliet gegaan, dus daar is, helaas, niets meer te halen.

Iemand?

Hoe dringend is dringend?

Ik heb het in de boekenkast staan na het 1 keer gelezen te hebben voordat ik zelf van Lhasa naar Kathmandu fietste. Die plaats in de boekenkast vind ik prima, tenzij je een hele goede reden hebt :wink:

Overigens vond ik het boek geen aanrader. Niet erg accuraat qua info (vooral met de hoogtes zaten ze er nogal eens naast) en de heren hadden de afstanden en zwaarte nogal onderschat waardoor een aanzienlijk deel van de reis in een truck leek te worden afgelegd....

Als fotoboek is het trouwens wel goed geslaagd, de grauwigheid van het Tibetaanse landschap komt goed tot zijn recht in zwart-wit.

Dennis

Het boek is te koop bij Geografische boekhandel Jacob van Wijngaarden in Amsterdam. OP de website staan achter het boek twee ** vermeld, wat inhoud dat de prijs van het boek tussen de 12,50 en 25 ligt.

http://www.jvw.nl/azie/tibet.html

groet Jess

Dennis, hartelijk dank voor je vriendelijke aanbod, maar doe er maar geen afstand van, het verdient die boekenkastplaats. Ik heb Van Wijngaarden gemaild (Jess, dank voor je uitmuntende tip) en laat het opsturen, als ze die service tenminste verlenen.

Dennis, ik had het boek zien liggen in Lhasa op de leestafel in Duniya (het restaurant naast het Yak Hotel) en het leek me inspirerend: wij zijn van plan dit jaar Lhasa-Ktm te fietsen (november). Wellicht kunnen we contact hebben?

Ik vind het prima als je contact wil voor je reisvoorbereiding. Mijn reisverslag staat overigens al elders op het forum (zie deze link).

Lhasa - Kathmandu blijft maar het de verbeelding spreken geloof ik. Op zich is het ook een aardige tocht, maar het blijft niet te vergelijken met die andere Himalaya doorsteek (Manali - Leh in Ladakh, Indiase himalaya).
Belangrijkste "nadelen" van Lhasa - Kathmandu vind ik:

- de standaardroute voor alle toeristen, en dat merk je aan de dagelijkse karavaan jeeps en de bevolking, die nou niet bepaald verrast is door de zoveelste toerist of fietser en met wie je moeilijk kunt communiceren.
- mooi maar eentonig landschap (grijs/bruine heuvels op een hoogvlakte). Het geeft lang niet de variatie die je misschien zou verwachten.
- de echte Himalayatoppen zie je maar heel af en toe vanuit de verte (de blik op de 8000ers Cho Oyu en de Xixapangma zijn trouwens wel de moeite waard).
- in tegenstelling tot wat je zou verwachten zijn de hoogteverschillen vrij klein, je fietst immers over een hoogvlakte van 4000m en de hoogste pas is 5200m.

Voor een echte bergfietservaring in de Himalaya moet je wat mij betreft in Ladakh zijn. Maar vooral de Andes biedt oneindig veel meer mogelijkheden. Daar heb je letterlijk honderden mogelijke doorsteken, en in de hele Himalaya zijn toch echt maar drie toegankelijke noord-zuid routes.

Qua cultuur is het natuurlijk wel een hele interessante reis.

Dennis

Dennis,

ik krijg mail van Van Wijngaarden: de website is hopeloos achterhaald, klopt niks meer van - ze putten zich uit in duizend excuses, maar daar heb ik dat boek niet mee...

Is het mogelijk dat het uit jouw boekenkast verdwijnt en (vanzelfsprekend tegen een redelijke vergoeding) de reis naar Friesland onderneemt?

Mail even je adresgegevens (zie e-mail button) en we regelen wat. Hoewel ik het boek niet echt kwijt wil, help ik graag andere WF'ers bij de reisvoorbereiding. Mijn voorkeur gaat overigens meer uit naar uitlenen dan verkopen.

Dennis

Zie e-mail.

Dag Dennis,

geen reactie op mijn e-mail gekregen, dus ik neem aan dat je van verkoop afziet.

Ik heb je reisverslag (deels) gelezen. Toch iets anders dan ik had verwacht: je maakte de reis in een groep, met een bezemwagen. Is dat jouw definitie van "een echte bergfietservaring"?

Hoi Balthasar,

Mocht je nog steeds op zoek zijn naar dat boek, op deze website schijnt
het ook verkocht te worden :: http://www.auboutdumonde.nl/tibet.htm

Hopelijk is deze website beter bijgewerkt dan die van van Wijngaarden...
Een andere website die handig is als je op zoek bent naar boeken vind ik ::
www.antiqbook.com

succes!

Dank, Jess. Erg attent van je.

Ik had het boek inmiddels opgespoord bij www.boekenvind.nl, maar kreeg vanochtend het bericht dat iemand me voor was geweest...

Ik heb subiet bij Au Bout du Monde besteld. Nu maar afwachten hoe actueel hun opgave is.

Nogmaals dank.

Jess: evenmin actueeel. Reeds verkocht, was het antwoord. Jammer!

Misschien lukt het nog een keer via een andere route.