een oude thread maar toch;
ik heb een 2 wielige Radical Cyclone . Omdat grote tassen op mijn (lage) ligfiets over de grond zouden schuren heb een kar. En om de belasting op het scharnier van de achtervering te beperken heb ik er een met 2 wielen. Nadeel van een 1 wieler is niet alleen dat je fiets recht moet houden; als je achteringvering hebt loopt je kans dat een volle kar je achtervork naar links en rechts verdraait (volgens mij heet dat torque met een mooi woord). Voordeel is ook dat er de helft minder gewicht op je achteras komt te staan. Nadeel van alle karren is de prijs, maar in het geval van de Cyclone heb je dan ook iets heel erg moois.
In de huidige of voorlaatste OpPad (jan05) staat een uitgebreide test van zowel 1 als 2 wielers. Pas op! In de Cyclone past 100l en dat is heeel veel (en niet leuk om mee omhoog de bergen in te zeulen).
ik heb een 2 wielige Radical Cyclone . Omdat grote tassen op mijn (lage) ligfiets over de grond zouden schuren heb een kar. En om de belasting op het scharnier van de achtervering te beperken heb ik er een met 2 wielen. Nadeel van een 1 wieler is niet alleen dat je fiets recht moet houden; als je achteringvering hebt loopt je kans dat een volle kar je achtervork naar links en rechts verdraait (volgens mij heet dat torque met een mooi woord). Voordeel is ook dat er de helft minder gewicht op je achteras komt te staan. Nadeel van alle karren is de prijs, maar in het geval van de Cyclone heb je dan ook iets heel erg moois.
In de huidige of voorlaatste OpPad (jan05) staat een uitgebreide test van zowel 1 als 2 wielers. Pas op! In de Cyclone past 100l en dat is heeel veel (en niet leuk om mee omhoog de bergen in te zeulen).