Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vredestein Perfect Moiree 47 atb - Forum Wereldfietser

Vredestein Perfect Moiree 47 atb

Ik ben benieuwd of iemand hier deze banden heeft gemonteerd op zijn ATB?
Heeft iemand met deze banden ook af en toe een grind pad gereden?

Ik zat ook nog te denken aan de big apple, maar waarom zal ik een band nemen met een grotere rolweerstand?

http://wimschermer.blogspot.com/2008/10 ... eview.html

Vredestein Perfect Moiree 47
Deze band is een forse zware jongen met een groot luchtvolume. De band legt makkelijk om en centreert direct goed.
Over dat centreren zijn de meningen erg verdeeld, van de week kreeg wim het niet echt voor mekaar, en ik heb al zoveel problemen gehad met moirees...

Ik denk dat moirees prima geschikt zijn voor een ATB, veel grip offroad, veel grip op asfalt, maar toch snel en comfortabel. liever een moiree dan een kojak, maja, een kojak legt wél makkelijk om en breekt mn velgen niet met veel gewicht.

Dus ben je zelf zwaar of wil je wa bagage vervoeren: neem een smaller bandje.
ben je licht en neem je geen bagege mee: go moiree.
Ik raad je wel velgen van 2,5cm of meer aan.

Grt, Raymond
Ik snap niet waarom je een smaller bandje zou willen als je zelf zwaarder bent. De regel is juist andersom. Overigens is rolweerstand inderdaad niet het enige wat er toe doet als je snel wilt fietsen. Anders dan die velomobilisten willen vakantiefietsers immers ook veel klimmen, en dan is het gewicht van de band zeker van belang. Wat dat betreft is het goed nieuws dat de 2011 versie van de Big Apple lichter is geworden. Dat was weliswaar een licht rollende en comfortabele band, maar wel een zware. Daar is nu weer aardig wat vanaf.
Wim
kingbob schreef: Ik zat ook nog te denken aan de big apple, maar waarom zal ik een band nemen met een grotere rolweerstand?
Ik had ooit een fiets met prototype lage rolweerstandbandjes, Het bleek dat ze die lage rolwerstand ook haaks op de rijrichting hadden :shock: Een deel van de oplossing om dat ding aan het sturen te krijgen was echte banden monteren ;)
Wim schreef:Ik snap niet waarom je een smaller bandje zou willen als je zelf zwaarder bent. De regel is juist andersom.
Wim
Omdat de velgen een 7 bar kojak 1.35 beter verdragen dan een 1.47 moiree op 5,5 bar. ik moet over die limiet heen anders kom ik niet vooruit, nadeel van zwaargewicht zijn. ik heb 4 velgen gebarsten met moirees, en met kojaks kan ik gemakkelijk tot 8 bar zonder kans op schade.

Ik rij nu een halfjaartje alweer vrolijk rond op nieuwe velgen sinds de ramp met paastreffen 2010, onderweg naar huis brak mn velg na een kuil te zijn tegengekomen, da kon ie er nie bij hebben. ik reed toen met 135-140 kilo rond, ruim over de aangegeven grens van de fiets, maar de velgen die klapten, het frame doet t nogsteeds. sindsdien reed ik rond met voor een moiree en achter een kojak totdat ook de voorvelg barsste, naja. in sneeuwmaand februari klapte er ookal een velg met een moiree, dus ik ben sindsdien genezen. vandaar mijn advies: ben je zwaar, neem dan een kojak 1.35 of iets gelijks van die breedte, die kun je namelijk wel rustig iets te hard oppompen.

Ik mis wel t comfort van de moiree, maar t scheelt anderhalve kilo ofzo en da vind ik toch ook wel mooi. mensen kunnen zeggen wa ze willen over da t voor mij relatief minder scheelt, maar ik voel een kilo echt wel.
Maar dan moet je toch gewoon zorgen dat je betere velgen gebruikt? En minder meeneemt?
Wim
ray076 schreef: Omdat de velgen een 7 bar kojak 1.35 beter verdragen dan een 1.47 moiree op 5,5 bar. ik moet over die limiet heen anders kom ik niet vooruit, nadeel van zwaargewicht zijn
Het is een populaire misvatting om het gestuiter van een te hard opgepompte band te associeren met een lage rolweerstand. Die lage rolweerstand heb je misschien op een supergladde weg, maar zodra je een realistisch oppervlak befietst kun je beter zorgen dat je luchtband ook als luchtband zijn werk kan doen