Additionally, paste this code immediately after the opening tag: foto's op usb zonder computer om blog bij te werken - Forum Wereldfietser

foto's op usb zonder computer om blog bij te werken

Howdy,
mijn liefde is gewekt voor de Canon G10, nadat ik afgelopen zaterdag op nieuw beeld en geluid festival live muziek mocht maken over de fotoserie van een reiziger die India had vastgelegd de kwaliteit was verassend goed.

Nu heb ik vraag: heb geen laptop bij me maar lijkt me wel leuk foto's op blog bij te werken on the road,
ik hoorde van een imagetank dat je je kaart kan legen maar bestaat er iets dat je van camera een paar foto's op usb kan zetten en die in een internet cafe kan plaatsen?

dank voor de support

groetjes

David
Via het usb kabeltje dat je bij je G10 hebt zou je hem aan kunnen sluiten aan een pc en de beelden uitlezen. Maar veel internetcafe's laten dit koppelen niet toe. Dus het is zaak om even een plek te vinden waar dat wel mag. Dan zou je ze zo kunnen uploaden, rechtstreeks uit je toestel.

Alternatief is een kaartlezer op USB. Kaartje uit je toestel halen, in de lezer en die aan de pc koppelen.
Ook bij een kaartlezer heb je nog steeds het probleem dat bij veel (niet alle) de usb-poorten/cart-readers zijn geblokkeerd voor de gebruiker.

Om eerlijk te zijn, heb ik geen (redelijke) oplossing om altijd je foto's zonder (eigen) pc op het wereld wijde web te plaatsen.
jlisrael schreef: Om eerlijk te zijn, heb ik geen (redelijke) oplossing om altijd je foto's zonder (eigen) pc op het wereld wijde web te plaatsen.
Smartphone?

Óf via de dure manier via het mobiele netwerk, of je gaat op zoek naar een Wifi aansluiting....

Groeten
Eric
zoals anderen ook al schrijven ben je zonder eigen computer aangewezen op een usb poort bij een ander en juist die is vaak, om begrijpelijke redenen, geblokkeerd.

Een tip: in de lobby's van grote hotels staan meestal gratis computers voor de gasten, mét USB. Gewoon naar binnen gaan en héél lief vragen.
Dank voor de snelle antwoorden ik dacht al dat het vrij lastig is/was,

de hotellobby is wel een goeie creatieve oplossing,
wat ik ook een moeilijk punt vind is :

camera zit vol met veel foto's in principe maar paar nodig kan je kieZen welke foto's op de computer of usb gaan?

groetjes

David

het word de Canon G11 ik ga hem zo halen

spannend
Fiets schreef:camera zit vol met veel foto's in principe maar paar nodig kan je kieZen welke foto's op de computer of usb gaan?
Voor op Windows gebaseerde Internet-PC's: Als de USB-poort van de PC niet is afgeschermd en het ook niet is verboden om "Mijn computer" te openen dan verschijnt je flashcard van de camera als een extra harde schijf. Hier kun je dan net zo in zoeken en selecteren als op je harde schijf thuis.

Nog een tip om onderweg gratis/goedkoop te kunnen internetten: Ga naar een bibliotheek.

Jan
Te gek,
zo kom ik steeds dichterbij

thanx

zonnige groet

David