door
nsa1984 » vr 08 okt, 2010 16:24
DriesBa schreef:
Het valt natuurlijk in dit landje met 'haar beperkte beschikbare ruimte niet mee een fietsenstalling op maat te maken. Ten eerste omdat je de belendende percelen al aan andere voorzieningen hebt toegeschreven. Ten tweede: je weet nooit of er zonodig ook nogeens extra halve garen opstaan die ook nog gaan fietsen.
N.B. Een fietsenkelder met talud of hellingbaan waarvan je af en ook tegenop kunt fietsen, is diefstalgevoeliger dan een fietsgoot(vertraagd meer). Oit ergens in een stad in Duitsland gezien dat zo'n talud als skatebaan werd gebruikt en de fietsenkelder ook als hangplek. Veel fietsen anders dan wrakken stond - lees lagen - er niet.
Tjah wat betreft ruimte heb je wel gelijk, maar om nu een fietsenstalling te maken die de komende (10) jaren nog mee moet precies pas te maken voor de fietsen die op dat moment gestald worden, terwijl bekend is dat dat getal al jaren stabiel groeit. Ergens kan ik daar dan niet bij, want eventueel was het mogelijk geweest de fietsenkelder nog breder onder het busstation door te maken. Het zit nu al voor een deel er onder, en had dus nog zeker een meter of 50 extra gekund. Maargoed wie weet wat er over 5 jaar gebeurd als het gerenoveerd moet / mag worden
.
Wat betreft fietsbaan / trap met fietsgoten, misschien heb je gelijk en trekt het inderdaad wel verkeerd publiek aan waardoor de fietsstalling niet meer gebruikt word voor zijn oorspronkelijke doel. Aan de andere kant spreken we hier over een bewaakte fietsenstalling en ik mag toch aannemen dat als er oneigenlijk gebruik word gemaakt van hun toegang dat het personeel daar wel een opmerking over maakt / contact zoekt met wijkagenten / gemeente.
Begrijp me verder niet verkeerd, want de fietsenstalling is zeker geen kommer en kwel.
De plaatsen zijn redelijk qua formaat (ook bredere sturen / fietstassen gaan goed).
Het "til"systeem om de rail uit te schuiven en naar beneden te kantelen waar de fiets opgezet word en dan met fiets en al omhoog te kantelen en in te schuiven werkt goed.
De toegang tot de fietsenstalling is breed genoeg om ook bij drukte vlot naar binnen en buiten te gaan.
En zoals reeds gezegd de verlichting is in de stalling prima in orde.
Er zijn echter een paar kleine punten waar ik als fietsend burger niet echt met mijn pet bij kan, dat men (de overheid in het algemeen) daar niet even langer bij heeft stil gestaan.