Additionally, paste this code immediately after the opening tag: jan janssen millenium - Forum Wereldfietser

jan janssen millenium

Heeft iemand ervaring met de jan janssen millenium als vakantiefiets?
Het lijkt me een degelijke mooie fiets voor een redelijke prijs. Die verende voorvork even wegdenken.

Gr. Leon

Hallo Jurryt,

Ik heb het gevoel dat je een beetje de weg kwijt bent voor wat betreft de keuze van je nieuwe fiets... :(
In februari had je het over de Mees Sherpa, een 26" fiets en nu heb je het over de Jan janssen Millenium, een 28"....
Wil dat zeggen dat je het idee van 26" hiermee vaarwel gezegd hebt?
Dan is die Jan Janssen niet een gekke fiets, ook al omdat je nogal wat keuze hebt betreffende de onderdelen.
Maar toch veel minder dan bij Mees, of om er nog een paar (2 dus...) te noemen: Santos, Snel. Daar heb je bovendien de keuze tussen een frame van staal of aluminium.
En wat de prijs betreft: die zit niet echt heel veel onder de bovengenoemde jongens! Als je dan toch naar de prijs kijkt (en wie doet dat niet :wink: ) is de Fahrradmanufaktur T400 een aardige optie. Heb je wel weer 26"......
Of ben je daar inmiddels uit en wordt het definitief 28"?

Ten eerste moet ik zeggen dat je een goed geheugen hebt. De mees sherpa ga ik binnenkort bestellen want ik vind het een schitternde fiets die precies aan mijn eisen voldoet. Na veel wikken en wegen met een verende voorvork (magura vidar). Maar mijn vriendin is ook opzoek en haar leek de jan janssen millenium wel wat vandaar mijn vraag. Maar mijn keuze staat vast deze zomer zit ik op een sherpa!

gr. jurryt

Mocht je samen op pad willen gaan geef ik je (jullie) ter overweging allebei dezelfde wielmaat (en wielen/spaken) te nemen. Dit in verband met de mee te nemen reserve onderdelen.
Als je dezelfde bandenmaat, spaken etc. hebt hoef je niet alles dubbel mee te nemen.
Enne.... veel plezier met je Sherpa!