Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voortassen? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Voortassen?

Leon, je hebt helemaal gelijk, maar ik eigenlijk ook.
Wim
Leon schreef:
Wim schreef:Ik ben er steeds meer van overtuigd dat voor een Nederlandse stadsfiets versnellingsnaven alleen maar overbodig zijn. Ik heb nu een dames Gazelle met terugtraprem, en dat gaat prima. Het zou nog makkelijker gaan als de fiets half zo zwaar was, want dan was het wegrijden en versnellen ook moeiteloos.
Wim
Kom eens een tijd hier in de buurt wonen, dan gaat dat lyrische er wel af :lol: :wink:
Leon
Ik neem aan dat je verwijst naar de kwaliteit van en de daarmee gepaard gaande verwoestende invloed op het fysieke gestel van de locale Horeca ?
:D :roll:
We zijn wat afgedwaald van de voortassen....

Wat is nu precies een Nederlandse stadsfiets? Een fiets die je in Nederlandse steden gebruikt? Dan kan ik nog wel een beetje vrede hebben met een fiets zonder versnellingen.
Bij mij gaat het meest voorkomende boodschappenritje heen 40 km/uur en terug gemiddeld 12 km/uur. En dat moet ik met één verzet doen? Niet alle steden ter wereld zijn zo vlak als Groningen om nog maar niet te spreken over de omgeving.
Jan, jouw boodschappen zou ik ook niet met een singlespeed willen doen. Maar in de doorsnee Nederlandse stad, dat is toch heel wat anders? Maar goed, de aanleiding was mijn verzuchting dat al die bejaarde en andere Nederlanders zich zulke nodeloos zware en gecompliceerde fietsen laten aansmeren.
Wim
Jan, ik zie dat je in Denia woont. Ik benijd je :D Ik ben een grote Spanje-fan, heb korte tijd in Madrid gewoond, lees nog regelmatig Spaanse kranten en heb ook gefietst in Spanje, een toch door Andalusië. Ik weet dat Spanje behoorlijk bergachtig is (en soms erg heet). Zonder versnellingen kan het niet! Maar in Nederlandse steden wel.

Ik wil het topic ook wel weer op VOORTASSEN brengen :-)

Voor woon-werk sleep ik de volgende dingen mee:
- kleding
- papieren: opschrijfblok, soms paar boeken, soms werkstukken (ik ben docent).

Doe nu alles in rugzak, maar ik heb een Tubus rek gekocht (Cosmo) en ik dacht over 2 voortassen voor achterop (je leest het goed). Ik heb geinformeerd bij Crosso (Polen) naar hun "Twist Small" tassen. Hoop dat ze antwoorden, anders wordt het denk ik iets van Vaude of Ortlieb. Moet waterdicht zijn, niet té groot en zo licht mogelijk.

Of is een meer specifieke kantoortas handiger?

tips?
Voor woon-werk sleep ik de volgende dingen mee:
- kleding
- papieren: opschrijfblok, soms paar boeken, soms werkstukken (ik ben docent).

Of is een meer specifieke kantoortas handiger?
Voor dit doel, en ook omdat je er makkelijk mee rond kan lopen vind ik de officebag van Ortlieb erg praktisch.

De verstevigingen en extra vakjes wegen natuurlijk wel wat, maar voor woon/werk kan me dat weinig schelen.

Sjors
Waarschijnlijk duurder en alles in één (kan voordeel maar ook een nadeel zijn) is de Vaude College Bag
Afbeelding

Het voordeel van 2 voortassen lijkt mij dat je kleding in de ene kunt doen en achter laten. In de andere tas kun je dan de paperassen doen....
En met fietsen ben je iets gestroomlijnder.....
Ik gebruik altijd een of twee Ortlieb lowrider tasjes op de achterdrager van mijn stadsfiets. Als ik heel veel mee moet nemen een echte achtertas. Speciale office bags en zo hoef ik niet. Die lijken me minder geschikt voor vakantie, en de gewone frontrollers zijn heel praktisch met papieren (A4 gaat er goed in). Zo kan ik doordeweeks dezelfde tassen gebruiken als op vakantie.
Als gewicht belangrijk voor je is dan denk ik dat je naar deze experimentele extra lichte Ortlieb tassen moet kijken: http://www.ortlieb-shop.nl/likecms.php? ... a=50&st=or De gewichten op die site kloppen niet (zijn die van de gewone Plus tassen).
Wim
Sjors, Eric, Wim: dank.

En gewicht is belangrijk in de zin dat een beetje hier en een beetje daar samen toch weer een paar kilo scheelt.

Die Office Bag ziet er leuk uit; de Sonderserie van de Frontroller ook, jammer alleen dat ze zulke vieze kleuren hebben.