Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waterzak - Forum Wereldfietser

Waterzak

Hoi,

Wij zijn op zoek naar de allerbeste en lekvrije waterzak die we kunnen gebruiken gedurende het fietsen. Met nadruk om te gebruiken gedurende het fietsen. Niet ten behoeve van het gebruik rondom de tent. Daartoe zullen alle zakken wel voldoen :-)

We horen diverse tegenstrijdige verhalen en daarom deze posting. In een van de threads staat dat Ortlieb tassen lekken. Wellicht dat iemand dit kan bevestigen.

Dus wie heeft voor langere tijd waterzakken vervoert op de fiets? Zo ja, van welk merk?
Camelbak.
Ik heb deze zomer een tijd een Ortlieb Waterbuidel gebruikt. Geen problemen. Goed spul. Ik had wel een ouder modell.
Wij gebruiken ook al een paar jaar een waterbuidel van Ortlieb. Nog geen problemen mee gehad. Voordeel van de Ortlieb zak is dat er een Katadyn Vario waterfilter op te schroeven is. (Al kan ik me voorstellen dat andere merken dat gemak ook leveren.)
De ortliebzak! Je hebt ze in diverse maten en kan je kan er ook een douchenknop opschroevn. Wij hangen hem altijd aan het fietsstuur waardoor we ons eigen kraantje hebben.
De Ortlieb zak. Ik denk dat de verwarring over het lekken onstaat doordat door condensatie de buitenkant vochtig aanvoelt. Maar dat houdt wel je water iets koeler. De mijne is inmiddels 15 jaar oud en heeft een zwaar leven, maar voldoet nog prima.

Groet Remco
Ik weet van de vroegere waterzakken voor om en rond de tent (die van zeg 25jaar geleden) dat ze vaak express niet helemaal waterdicht waren. Daardoor zweette de zakken door de verdamping van het 'zweet' hielden ze de zaak koel.