door
robin » zo 27 mar, 2005 18:48
Heb multiposition-stuur en op bovenste barend zit een spiegeltje met lange arm dat eigenlijk voor ligfietsen is, fantastisch, zeer scherp beeld doordat het bol is. Robin gebruikte cat-eye spiegeltje aan zijn race-stuur maar was daar zeer ontevreden over: geen bolle spiegel dus slecht zicht, en met volle bepakking zag hij niets behalve zijn eigen backroller en karrimors...
Laatst weer ondervonden hoe vaak ik eigenlijk kijk in die spiegel. Vergelijk het maar met een achteruitkijkspiegel in het midden van een voorruit van een auto: als het weg is voel je je blind!
Drie dagen geleden vanuit Cairo/Egypte naar Casablanca/Marokko gevlogen met Royal Air Maroc. Expres niet in doos gedaan zodat ze weten waar ze mee gaan gooien of liever gezegd niet gooien. Tassen er op gehouden (bescherming van de fiets!), zwaarste spul in handbagage zodat de fiets niet zwaarder was dan de toegestane 35 kilo.
Op vliegveld van Cairo liet men meteen fiets van Robin (mijn schat) vallen...gelukkig op de tassen met kleding dus nog geen schade: kromme tenen bij ons en erop aangedrongen dat ze voorzichtig moesten zijn....
We zagen hoe onze dierbare fietsjes (Vittorio!!) naar het vliegtuig kwamen, ze kwamen aangereden op zo'n karretje, mijn fiets stond op zijn kop, toen vreesde ik al voor het spiegeltje, hoe komen ze er ook bij om de fiets opsekop te zetten? Weer kromme tenen en moordneigingen (en ik ben normaal zeer vredelievend:)) Alsof ze een mens aan zijn oren en kleine teentje ergens indragen, het deed gewoon pijn het te zien...
Maar goed, het kan allemaal erger, ze zaten tenminste in hetzelfde vliegtuig als wij en bij aankomst waren wielen en derailleurs en schakelsystemen nog heel....
Mijn dierbare spiegel was er helaas afgebroken.... het blijkt dat het bolletje waardoor je de spiegel alle kanten op kan draaien (kan je ook eens een vlieg uit je oog peuteren als ze er weer eens invliegen) van plastic is. Valt niet te lassen of plakken oid...
Verder heel veel lakschade bij beide fietsen.....
We gaan morgen naar Royal Air Maroc voor schadeclaim, op vliegveld werd onze klacht goed behandeld, dat moet gezegd worden.
In de 33 km van vliegveld naar Casablanca miste ik het spiegeltje op de drukke binnenweg ernstig...bleef naar lege plek in de lucht kijken en dan. o nee , het is weg. Alsof je een hand mist zeg!
Robin had nog inschroefsysteem voor barend van zijn rottige spiegletje, en dat paste weer op die van mij, nu dus toch weer spiegel op fiets! Fijn.
Maar leer van onze dommigheid, want dat is het, dat je spiegeltjes ERAF schroeft als je je fiets in het vliegtuig meeneemt, want je weet nooit hoe origineel men je fiets vasthoudt/neerzet!!!
Heleen, die met Robin naar de horizon fietst...