Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Niewe fiets besteld: Avaghon S28.0 - Forum Wereldfietser

Niewe fiets besteld: Avaghon S28.0

Vandaag heb ik de lokale economie weer een handje geholpen. Althans, als onze minister van financiën wil meehelpen met het zo snel mogelijk vrijgeven van hetgeen ik heb opgebouwd in het kader van de Bedrijfsspaarloon regeling ;-)

Na het succes van onze tandem aanschaf en het vervolgens constateren dat mijn eigen fiets eigenlijk flink bagger is (noname derailleur fiets die duidelijk te groot is en alle kanten op zwabbert) heb ik besloten om een nieuwe cq 2e hands fiets aan te schaffen voor het lokale vervoer, kleine tochtjes, wat woon werk verkeer en wellicht ook solo trektochten.

Toen vervolgens het bericht van De Jager kwam besloot ik maar gelijk flink in de bus te blazen en te gaan voor een AvaghonSeries fiets, gezien nze tevredenheid over de tandem.

Vandaag dus bij Re-Cycle langs geweest en daar is het volgende lijstje uit naar voren gekomen:
Antraciet grijze Avaghon S28.0 framemaat 52 met Rohloff 14V naaf

Stuur met Ergon handvaten en TX barends foam
remmen: Shimano Deore LX met koolstof remblokken
remgrepen: Shimano Deore XT
velgen: Sputnik Andra
banden: Marathon Supreme 42" banden
zadel: Brooks Flyer Special
pedalen: Shimano PDA530 PSD/ALU
naafdynamo: SON DL met LED lampen
achterdrager: Tubus Logo
fietscomputer: Cateye Enduro 8

Hij lijkt op deze Afbeelding

Eind september begin oktober zal hij klaar zijn. Kan haast niet wachten.

Nico
Veel plezier ermee. Het legioen Avaghon-rijders breidt zich steeds meer uit. Breng 'm eens mee naar een wereldfietserbijeenkomst. Straks rijden er tijdens wereldfietsertochten net zo veel Avaghons als Santossen rond.
nicolasfirst schreef:Antraciet grijze Avaghon S28.0
Hé? Zijn de Series-modellen nu ook in een andere kleur leverbaar dan zwart? Dat is mooi nieuws!
Groet,
Leon
Leon schreef:
nicolasfirst schreef:Antraciet grijze Avaghon S28.0
Hé? Zijn de Series-modellen nu ook in een andere kleur leverbaar dan zwart? Dat is mooi nieuws!
Groet,
Leon
Blauw behoorde ook al tot het palet. Dan zouden het nu dus minimaal drie kleuren zijn. Weinig keuze is ook wel weer handig; hoef je niet zo lang na te denken bij de aanschaf.
In juni dit jaar hadden ze ook al titaniumkleurige frames
Althans daarvoor heb ik een offerte ontvangen.
groet,

Richard.
Zwart, donkerblauw en antraciet waren de keuzes van de op voorraad zijnde frames. Wellicht hadden ze nog meer keuzes, maar daar hebben we het niet over gehad. Ik heb voor antraciet gekozen omdat ik dat wel een mooie kleur vond en ze het frame in mijn maat (52cm) op voorraad hadden.

Toen we bij Re-Cycle waren om te praten over onze tandem was de keuze in kleur nog veel groter. Maar ja, toen moest het frame nog gemaakt worden.

Nico
De Avaghon kan in meerdere kleuren geleverd worden het een en ander wel tegen een meer prijs van 200 euries donkergroen ,lichtgroen ,oranje pimpelpaars ,verzin het maar ! alleen die van mij word antraciet met een zwarte voorfork groetjes.
Chique. Veel plezier.
Wim
Toppie fiets!

Ik heb een zwarte Avaghon S28.0.

Echter, in een bepaald daglicht zie je dat het niet echt zwart is, maar meer heel donker blauw, tegen het zwarte aan. Je ziet dan ook het verschil met bijvoorbeeld de Tubus dragers die echt zwart zijn.

Hebben andere mensen met een zwarte Avaghon dit ook?
Ik heb een S26 en een S28 die volgens mij echte helemaal zwart zijn. Voor zover zwart helemaal zwart kan zijn...
Yup, hier ook zo zwart als maar kan.
Oke, dan neem ik aan dat ik een "foute" kleur frame heb gekregen.
Eens informeren wat ik daarmee aan kan vangen.
Bas1988 schreef:Oke, dan neem ik aan dat ik een "foute" kleur frame heb gekregen.
Eens informeren wat ik daarmee aan kan vangen.
Je hebt zwart, zwart en zwart. Toen ik nog Tubusdragers deed waren ze ook iedere keer weer anders, net naar wie nu weer de goedkoopste was :D

Alleen al in RAL heb je verkeerszwart, signaalzwart, grafietzwart, diepzwart, bruinzwart... en dan nog alle gradaties in glans...
Bas1988 schreef:Oke, dan neem ik aan dat ik een "foute" kleur frame heb gekregen.
Eens informeren wat ik daarmee aan kan vangen.
Gewoon op fietsen lijkt me voor iedereen het fijnste.
Leon
Leon schreef:
Bas1988 schreef:Oke, dan neem ik aan dat ik een "foute" kleur frame heb gekregen.
Eens informeren wat ik daarmee aan kan vangen.
Gewoon op fietsen lijkt me voor iedereen het fijnste.
Leon
Zeker voor de gemoedsrust en de portemonnee :wink:
nicolasfirst schreef:banden: Marathon Supreme 42" banden
Vélocipède?
windinderugfietser schreef:
nicolasfirst schreef:banden: Marathon Supreme 42" banden
Vélocipède?
Zou je inderdaad bijna zo zeggen. Dat moet natuurlijk 42mm zijn. ;-)
Hoi Nico, hoe fietst je fiets?
Hoi Nico,

Goede keuze gemaakt. Ik rij dezelfde fiets sinds juni dit jaar. Rijdt heerlijk. Kon kiezen uit een blauw of zwart frame. Het is zwart geworden, 60 cm. Ik heb vaak op leren zadels gereden, maar heb toch een voorkeur voor een ander soort. Zit nu op een Terry Riviera. Zit uitstekend en geen onderhoud.

Piet.
Tot nu alleen in Nijkerk mee gereden en een keer op de fiets naar mijn werk (totaal 30km heen en terug). Aangezien de afstand thuis naar werk 60km is leg ik het grootste stuk van de afstand af met de auto, parkeer deze vervolgens op een carpool plek en doe de rest per fiets. Door het werk op dit moment verder niet in de gelegenheid geweest om de fiets te pakken. Kortom weinig km tot nu toe.

Afbeelding


Echter. De fiets rijd fantastisch. Het Brooks zadel zit ook uitstekend. Beter dan het Terry zadel dat ik nu op de tandem heb zitten. Zou vandaag er eigenlijk lekker op uit moeten, maar heb daar nu effe niet de puf voor. Moet ook nog studeren en dat gaat voor.

Maar tot nu toe dus geen spijt gehad van de aanschaf. Mogelijk dat door de komende winter periode het aantal fietskilometers niet erg groot zal zijn,maar dat hoop ik volgend jaar voorjaar te veranderen.