Jullie zijn jonkies en bij lange na nog niet te oud voor een wereldreis!!!!
Er zijn diverse globetrottende fietsers die twee keer zou oud zijn als jullie!!!
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Gudrun schreef:
wat dat betreft ben je op je dertigste dus sowieso nog niet te oud voor een wereldreis.Het lijkt me wel dat het steeds zwaarder wordt naarmate je écht ouder wordt (60+ ofzo, misschien nog wel ouder). Dat je minder makkelijk écht grote tochten aan kunt. Ik snap wel dat je het tempo wat verlaagt, maar ook qua comfort en levensomstandigheden lijkt het me dat je steeds minder maanden lang uit een 'fietstas' wilt/kunt leven.
Gudrun teveel eer. ( Heb je je wel mond afgeveegd ?) :mrgreen:Gudrun, Leo schreef:Haha, oké, sorry...naarmate je écht ouder wordt (100 ofzo, misschien nog wel ouder)...
Hulde, niets dan hulde voor de wereldfietser van boven de 60!
Maikell schreef:Beste allemaal,
Met mijn opmerking over het verlies van AOW wilde ik laten zien dat er meer bij komt kijken dan simpel weg op je fiets stappen en over een x aantal maanden/jaren weer terug te keren.
Begin jaren 60, toen mijn vader vertrok, was het naar mijn idee een stuk moeilijker om aan alle informatie te komen dan nu het geval is. Ik weet dat er legio mogelijkheden zijn om het verlies te compenseren middels verzekeringen enz. Het kan ook zijn dat het mijn vaders karakter eigenschap is van doen waar je zin in hebt en dan zien we later wel. Die eigenschap was in mijn "jonge" jaren ook aanwezig. Tijdens mijn 2 studies heb ik veel gewerkt in het buitenland, een erg leuke en interessante ervaring die ik nooit had willen missen. Maar ja, ik zit nu wel met een leuke studieschuld .......
Wat betreft het mogelijk niet halen van je 65ste. De kans dat je die leeftijd wel haalt is erg groot. En wat dan ....... heb je lekker veel over de wereld gezworven maar vervolgens kan je bijna niet meer rondkomen omdat je niet voldoende hebt gespaard. Niet echt een leuk idee. Toch?
De kans is inderdaad groot dat tegen de tijd dat ik 60 ben, ik nog 10 jaar mag door werken. Emigreren dan maar? Is een optie. Alleen, in veel landen waar ik heb gewerkt (zowel westers als derde wereld) zijn de sociale voorzieningen stukken minder dan in Nederland. Je hebt daar toch echt voldoende geld nodig om rond te kunnen komen. Kortom, emigreren is ook niet zo'n eenvoudige optie.
Nogmaals, het is absoluut niet de bedoeling om mensen hun dromen onderuit te halen. Ik wil alleen de andere kant van de medaille laten zien.
Ach, misschien uit ik mijn frustraties wel. Ik verkeer in min of meer dezelfde situatie als El & El. Belangrijkste verschil is dat ik al een koophuis heb en dat mijn partner twijfelt of ze het wel aan kan
Hoe dan ook, als ik jullie was zou ik zou lekker op de fiets stappen. Laat je alleen wel goed informeren ten aanzien van het leven na je 65ste.
Groet, Maikell