Additionally, paste this code immediately after the opening tag: minder goede campings? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

minder goede campings?

Kijk bij de A in google maps is jouw foto gemaakt. De achteringang van de camping bevind zich daar aan de overzijde van de weg. De hoofdingang is aan de kant van de haven, de Teglverksveien is de weg op de camping, aan die ronde mag je je tent zetten.
..
Martin E. van Doornik schreef:Met deze knappe schoonheid uit het Duitse Karlsruhe links op de voorgrond had ik gezelschap.
Smaken verschillen gelukkig ;-)

Nu maar weer on-topic graag
Leon schreef:Tjsa,
Ik ben net terug uit Duitsland, en daar zijn slechte campingervaringen en duurkoop echt heel ver te zoeken.
Da's wel erg positief, ook daar zijn erg slechte en zeer dure campings te vinden, maar meestal zijn de prijzen en de kwaliteit gelukkig redelijk tot goed :wink:
windinderugfietser schreef:Beste campingervaring: Een camping bij Praiano aan de Amalfikust, Italië. Dit was een hele steile terrassencamping, alleen geschikt voor kleine tentjes op kleine terasjes van 5 meter breed. Met de fiets dus een crime om heel wat van die terasjes af te dalen naar een vrij plekje. Daarbij hadden de douches alleen koud water en was de prijs per nacht €50. Waarom deze camping niet bij de slechtste staat: Boven je hoofd groeide op pergola's druiven, sinaasappelen en ander fruit en het uitzicht was... ik kan het niet anders omschrijven als.. hemels. De azuurblauwe zee waarin je de vissen tot de bodem kon zien zwemmen, de eilandjes, de tegen de rotswand aangeplakte dorpjes, lekkere wijn, olijven en brood met buffelmozzerella, tomaat, knoflook en prociutto.
Ja, daar ben ik ook geweest, in Praiano, toen de prijs 50 gulden was (1997). Het uitzicht was inderdaad prachtig, maar de hele nacht blèrde afschuwelijke Italo-disco uit een partyboot die onder de camping voor anker was gegaan. Niet geslapen, en toen de campingeigenaar ook nog eens 4000 lire voor een cappuccino durfde te vragen, had ik het helemaal gehad met deze oplichterscamping zonder warm water. Ik heb mijn vrouw maar laten betalen, want ik stond niet geheel meer voor mezelf in. Die eigenaar wist natuurlijk best dat die partyboot daar altijd op zaterdagnacht de rust kwam verstoren...
Ik ben net terug uit Duitsland, en daar zijn slechte campingervaringen en duurkoop echt heel ver te zoeken.
Absoluut top-hoogtepunt de gemeentecamping Rohrer Stirn in Meiningen (Thüringen)
Daar hadden voor E 13,50 voor 2 personen:
- Bij aankomst elk een flink blik koud bier!
- Camping, vrij paatsje zoeken.
- Terrasstoeljes en een grote parasol (tegen de regen in ons geval).
- Sanitair zo schoon en ruim zoals de gemiddelde Nederlander het thuis echt niet heeft.
- een goede koffieautomaat in de sanitairruimte.
- 4 broodjes 's morgens vriendelijk aan de tent gebracht.

Een verslag voor landeninfo volgt.

Leon
Leon,

Er zijn in Duitsland ook campings waar het een zooitje is. Je tentje mag staan op de laatste m2 gras tussen "Dauerplaetze", schuurtjes, auto's en opslag. Vooral in de weekenden lang lawaai met boemsmuziek.

Waar ik me meer over erger zijn te dure campings voor fietsers met een verplicht tarif forfait voor twee volwassen, twee kinderen, een hond, een stevige caravan met voortent, twee bijzet tentjes, een auto, elektra en allerlei toeters en bellen waar een fietsers nooit gebruik van maakt, maar WC-papier op de toiletten kan er niet eens van af. Over deze dure campings is op dit forum al uitvoerig op diverse momenten over gediscussieerd.

Op een site vol gladde advertorials kwam ik de volgende tekst tegen:
"Kampeerders stellen zich niet meer tevreden met een hurkplee en een waslijn als perceelgrens, maar eisen met heggen afgebakende grondstukken en luxe toiletgebouwen met overal en altijd warm water. Dat vertaalt zich uiteraard in het overnachtingstarief." Vervolgens een aantal links naar sites met duurdere campings.
Vooral dat hurktoilet en het ontbreken van warm water is natuurlijk ontzettend suggestief als afschrikvoorbeeld om bezoekers van deze site naar de links met de dure campings te jagen. Is ook buiten de werkelijkheid. Er zullen ongetwijfeld nog wat campings met hurktoileten zijn, maar ik heb de afgelopen jaren op tal leuke en fietsvriendelijke campings gestaan, met uitstekend sanitair, met warme douches en WC-papier op de toiletten tegen normale prijzen. Deze campings vind je doorgaans niet op deze sites van dure campings.

Een goed voorbeeld vind ik Denemarken: zelfs op recreatiepark-achtige campings kwam ik daar fietsersplaatsen tegen in het groen tegen fietsersprijzen. Daarnaast heb je in Denemarken nog de kleine groene terreintjes: alleen voor fietsers en wandelaars.
bert sitters schreef:
Er zijn in Duitsland ook campings waar het een zooitje is. Je tentje mag staan op de laatste m2 gras tussen "Dauerplaetze", schuurtjes, auto's en opslag. Vooral in de weekenden lang lawaai met boemsmuziek.
Het zal wellciht regiogebonden zijn. Mijn ervaring van nu gaat over de grensstreek met een straal van 50 km in Thüringen, Beieren en Hessen.

Nog een goede kampeerervaring:
Toen Frankrijk de EK-finale voetbalde mocht iedereen op de boerencamping meekijken op de nieuwe breedbeeld-TV in de salon van de boer. Toen Frankrijk vervolgens won kreeg iedereen champagne!

Leon
bert sitters schreef:Op een site vol gladde advertorials kwam ik de volgende tekst tegen:
"Kampeerders stellen zich niet meer tevreden met een hurkplee en een waslijn als perceelgrens, maar eisen met heggen afgebakende grondstukken en luxe toiletgebouwen met overal en altijd warm water. Dat vertaalt zich uiteraard in het overnachtingstarief." Vervolgens een aantal links naar sites met duurdere campings.
Vooral dat hurktoilet en het ontbreken van warm water is natuurlijk ontzettend suggestief als afschrikvoorbeeld om bezoekers van deze site naar de links met de dure campings te jagen. Is ook buiten de werkelijkheid. Er zullen ongetwijfeld nog wat campings met hurktoileten zijn, maar ik heb de afgelopen jaren op tal leuke en fietsvriendelijke campings gestaan, met uitstekend sanitair, met warme douches en WC-papier op de toiletten tegen normale prijzen. Deze campings vind je doorgaans niet op deze sites van dure campings.
Hoi Bert,

Dank voor je bezoek aan mijn site. Je hebt gelijk, de tekst op de bewuste pagina klopt niet. Ik heb daarom voor "Kampeerders" het woord "Veel" toegevoegd. En dat hurktoilet is mogelijk buiten de werkelijkheid, maar staat ergens symbool voor, namelijk voor gebrekkige voorzieningen. De term "suggestief" zou ik in dat kader niet gebruiken, want het is nu eenmaal een feit dat veel kampeerders op zoek zijn naar luxe. Dat kan ik verder ook niet helpen.
Ik geef daarna inderdaad enkele gesponsorde links (geen advertorial!) naar sites met dure campings, maar om dat nu te omschrijven als "naar dure campings jagen" is een beetje kwaadaardig. Zo'n link levert trouwens pas wat op na een daadwerkelijke reservering, niet bij elke klik. En verder staat er maar één "gladde advertorial" op de hele site, en dat is niet op deze pagina. Dus waar je dat vandaan haalt...
Maar goed, ik kan me voorstellen dat een dergelijke wijze van inkomsten vergaren (waar ik op de site overigens helemaal geen geheim van maak) je tegenstaat.
Overigens besteed ik verderop aandacht aan kleine campings en boerencampings (ook met al dan niet gesponsorde links), maar waarschijnlijk was je toen al afgehaakt.
peter de rijk schreef:
bert sitters schreef:Op een site vol gladde advertorials kwam ik de volgende tekst tegen:
Hoi Bert,

Dank voor je bezoek aan mijn site. Je hebt gelijk, de tekst op de bewuste pagina klopt niet. Ik heb daarom voor "Kampeerders" het woord "Veel" toegevoegd. En dat hurktoilet is mogelijk buiten de werkelijkheid, maar staat ergens symbool voor, namelijk voor gebrekkige voorzieningen. De term "suggestief" zou ik in dat kader niet gebruiken, want het is nu eenmaal een feit dat veel kampeerders op zoek zijn naar luxe. Dat kan ik verder ook niet helpen.
Ik geef daarna inderdaad enkele gesponsorde links (geen advertorial!) naar sites met dure campings, maar om dat nu te omschrijven als "naar dure campings jagen" is een beetje kwaadaardig. Zo'n link levert trouwens pas wat op na een daadwerkelijke reservering, niet bij elke klik. En verder staat er maar één "gladde advertorial" op de hele site, en dat is niet op deze pagina. Dus waar je dat vandaan haalt...
Maar goed, ik kan me voorstellen dat een dergelijke wijze van inkomsten vergaren (waar ik op de site overigens helemaal geen geheim van maak) je tegenstaat.
Overigens besteed ik verderop aandacht aan kleine campings en boerencampings (ook met al dan niet gesponsorde links), maar waarschijnlijk was je toen al afgehaakt.
In het onderschrift van jouw bijdragen op het forum van de Wereldfietser staat een link naar jouw site. Bezoekers aan het onderwerp "slechte campings", die op de link naar jouw site klikken krijgen dus de tekst met die hurkplee als afschrikwekkend voorbeeld onder ogen. Nu hebben veel fietsreizigers geen behoefte aan overbodige luxe en toeters en bellen op een camping, maar wel .........aan goed en schoon sanitair met een warme douche na het fietsen!

In de werving "adverteren" op jouw site doe je wel degelijk het volgende aanbod: "Tekstlink inclusief korte redactionele beschrijving (advertorial)"
Je zult niet kunnen ontkennen dat de hurkplee als inleiding naar de campinglinks op jouw site daar verdacht veel op lijkt.
Ik heb geen enkel bezwaar dat jij met advertenties en links inkomsten vergaart. Probeer dan wel in je eigen teksten een objectief beeld te geven, als het volgens jou geen advertorials zijn.
Sorry Bert, ik snap totaal niet wat je beoogt met je opmerkingen. Ik heb je precies uitgelegd hoe de vork in de steel zit. Verder ga ik er niet op in want dat verstoort dit interessante topic alleen maar en ik geloof niet dat anderen bijzonder geïnteresseerd zijn in een tekstexegese van een pagina op De Wijde Wereld.
[quote="peter de rijk"]Sorry Bert, ik snap totaal niet wat je beoogt met je opmerkingen. quote]

Gewoon eerlijke en objectieve informatie!

Het ligt aan jezelf dat je dit aantrekt. Ik heb alleen maar een voorbeeld gegeven, en jouw naam en de naam van jouw site in mijn reactie van 30 juli niet eens genoemd!
Bert: kappen met suggestieve opmerkingen.
Peter: niet zo happen joh.
Verdere off topic discussie graag via PBs.
Over tot de orde van de dag.

P.S. Is de camping in Alston (UK) eigenlijk al voorbij gekomen?
Een slechte camping is er voor mij een waar:

- ik niet fatsoenlijk (warm) kan douchen (voor mij de belangrijkste reden om überhaupt een camping op te zoeken want na een dag zweten is een lekkere douche toch wel erg prettig).
- ik me niet welkom voel.
- structureel veel nachtlawaai is (dus niet omdat je het toevallig slecht getroffen hebt met de buren want daar kan de campingbaas weinig aan doen).
- ik heel veel betaal voor heel weinig.

In Frankrijk ben ik een groot liefhebber van de Campings Municipal. Hoewel de kwaliteit ervan natuurlijk ook verschilt is mijn ervaring o.h.a. positief.

Afknappers :evil: zijn voor mij:
- Douches waar je een muntje voor nodig hebt.
- Vier sterren of meer.
- Camping-DJ's die tot middernacht doordraaien.
- Absurde regeltjes waar niet vanaf geweken kan worden.

Maar uiteindelijk is het merendeel van de campings redelijk tot goed te noemen, in mijn ervaring althans. En tref ik het een keertje wat minder, ach, de volgende dag ben ik toch weg.
Afgelopen weken op de mooiste plekjes gestaan in Letland en Estland:

* goedkoop, tussen 2 en 5 euro
* prachtig en rustig gelegen
* geen voorzieningen dus ook geen muntjes, geen ergernissen.
* bij 9 van de 10 picknicktafels aanwezig
* geen lawaaierige buren

http://www.mijnalbum.nl/Album=764K8PSW
Abacus schreef: - Douches waar je een muntje voor nodig hebt.
Hangt wel een beetje van het tarief van camping en munt af. Maar de afknapper is er vooral als het niet vooraf gemeld is. Sta je bij de douche moet je alsnog terug naar de receptie.

Peter