Additionally, paste this code immediately after the opening tag: minder goede campings? - Forum Wereldfietser

minder goede campings?

hallo,

even een topic openen :)
hebben jullie het ook al meegemaakt dat je na een hele dag fietsen op een camping aankomt waar ze je maar al te graag diep in je buidel willen laten tasten voor een plekje?

reacties over slecht onderhouden campings zijn ook welkom :lol:

enkele voorbeelden:

wij betaalden in 2007 op een camping in Leuven / Oud Heverlee Belgie 15 euro voor een plekje op een stuk gazon waar het gras 1 meter hoog stond, de douches leken niet meer onderhouden sedert WO 2 :cry:

deze zomer kwamen we in Sommerau Oostenrijk op een camping, was eigenlijk gewoon de tuin van de mensen :roll: ze vroegen 15 euro, ook hier liet het sanitair te wensen over

soms hebben we het idee dat camping eigenaars weten dat er in kilometers afstand geen andere campings zijn en dus maar raak vragen.
Drie jaar terug op een één sterren camping aangekomen bij Cluj in Roemenië. Sanitair uiteraard in deplorabele staat, dikke spinnen in de wasbakken enzo .Gelukkig mijn slippers bij me om niet met blote voeten te hoeven douchen in de gemeenschappelijke douche. Na het douchen nog even snel van het urinoir gebruik maken en dan merken: hé mijn voeten worden nat! Geen afvoer onder t sanitair meer aanwezig...... Toch maar weer even opnieuw onder de douche gesprongen :-)

Roef
De allerslechtste campings zijn die waar je niet welkom bent. In de VS komt het nogal eens voor dat een camping alleen voor campers en caravans is. Tentkampeerders behoren blijkbaar tot een mindere soort mensen.

Dit overkwam ons enkele keren en een keer gingen we vrij staan op een terrein tegenover de camping en uit balorigheid zijn we daarna de camping op gewandeld en hebben het douchegebouw nuttig gebruikt...
Ik heb het geluk gehad weinig campings tegen te zijn gekomen waar ik met mijn tentje niet welkom was. De meeste van dat soort campings ben ik in Engeland tegengekomen. Meestal waren dit caravan parks, waar ik soms bij de gratie gods op een reepje gras mocht staan. Meestal kreeg ik te horen dat even verderop een prima B&B zat en dat op de camping verder geen plek was.

Nico
Ha stelletje mopperkonten!
Ik doe ook nog graag een duit in het zakje. Weet je wat; ik doe er twee:

Twee jaar geleden kwamen we na een dag in de gutsende regen te hebben gereden aan op een camping vlak bij Ljubljana; Ljubljana resort. De enige camping waar ik ooit op heb gestaan waar de gasten letterlijk met busladingen tegelijk naar binnen werden gebracht. Bij de receptie was het zo vol dat we de inschrijving maar buiten moesten doen, in de stromende regen. Natuurlijk geen succes want het formulier was al doorweekt op het moment dat ik het aanpakte. De camping was zo over, overvol dat we ons tentje op een halve meter van een andere tent hebben gezet. Na een koude douche in een smerig gebouw (was door het slechte weer ook niet tegenop te poetsen,) kwamen we terug bij de tent. Bleken er nog twee tenten op een halve meter van onze tent vandaan te zijn opgezet. Het stelletje uit de ene tent kreeg 's avonds laat ruzie, het andere stelletje kwam om half vier 's nachts ladderzat terug bij de tent. Veel scheerlijnen en een doorweekte grond zijn dan geen sinecure...
We zijn de volgende ochtend om half zeven vertrokken, en de receptie maar gelaten voor wat het was..

Minstens zo leuk was de camping in de Jura waar laat arriveerden en onze fietsen belast werden als zijnde twee auto's omdat er geen tarief was voor fietsen. Waar je natuurlijk pas mee geconfronteerd wordt op het moment dat je tent al staat en de matjes zijn opgeblazen. Gecombineerd met een toeslag vanwege het hoogseizoen kwamen we dik boven de € 25,- uit voor een nachtje.
Gelukkig had de camping baas ons bij de andere Nederlanders in het keurige laantje gezet zodat we om half twee 's nachts mochten meegenieten van de onvergetelijke uitroep van een vader tegen zijn ca. tienjarige dochter: 'Ach ge nou nie stil zijt ga de naar bed!'
Maarten W schreef:Bleken er nog twee tenten op een halve meter van onze tent vandaan te zijn opgezet. Het stelletje uit de ene tent kreeg 's avonds laat ruzie, het andere stelletje kwam om half vier 's nachts ladderzat terug bij de tent. Veel scheerlijnen en een doorweekte grond zijn dan geen sinecure...
LOL, klinkt als de Lowlands festival camping.... 8)
Rongyos schreef:LOL, klinkt als de Lowlands festival camping.... 8)
Of tijdens het San Fermín festival in Pamplona :wink:
In maart met een lekker fris zonnetje Belgie ingereden, via een site (voor wandelaars?) een aanduiding van Wintercamping gevonden voor camping 't Heultje ten Westen van Westerlo.

Het sanitair, was om te janken, daarbij gezegd dat de kans groot is dat ze gingen verbouwen want er stond al een, wat ik vermoed, mobiel sanitairunit voor het gebouwtje. Deze was echter op slot en zo te zien, aan de open uitstekende rioolbuizen nog niet aangesloten.
De grote bouwlamp die de hele nacht het terrein verlichtte gaf ook een lekker sfeertje :?
En dat alles voor de schappelijke prijs van 10 euro.
Drie jaar geleden kwamen we 's avonds rond half elf aan op een camping in België. We werden vriendelijk ontvangen door de mensen die bij het café langs de receptie nog wat zaten te drinken. Ze zeiden dat we gewoon ergens moesten gaan staan en dat de rest 's ochtends wel geregeld zou worden. Daarna gingen we douchen, dat was allemaal prima. 's Ochtends om negen uur willen we vertrekken. Het meisje achter de receptie ging de rekening maken, zegt ze "dat is dan 27 euro 90 alstublieft" :shock:. Zoveel geld hadden we niet eens bij ons, dus mocht ik ook nog 12 kilometer op en neer fietsen naar de dichtstbijzijnde pinautomaat. Die camping kostte meer dan een euro per uur per persoon :roll:.
Jan Eleveld schreef:De allerslechtste campings zijn die waar je niet welkom bent. In de VS komt het nogal eens voor dat een camping alleen voor campers en caravans is. Tentkampeerders behoren blijkbaar tot een mindere soort mensen.
Ik zie de dame nog voor me. Na een lange en vooral hete dag fietsen kwam ik bij veruit de mooiste camping die ik in de VS heb gezien. Pachtige groene grasvelden. Een lust voor het kampeeroog na de vele grindveldjes die eigenlijk bedoeld waren voor campers. Maar de dame bij de receptie was zeer gedecideerd: "We don't do tents!". Ik kon praten als brugman, maar het was en bleef: "We don't do tents!".
De volgende camping - enkele kilometers verder - hetzelfde laken en pak. Ik was onder de rook van Phoenix dus er waren ik niet echt plekken die geschikt waren om wild te kamperen.
Uiteindelijk moest ik nog een twintigtal kilometers fietsen, voordat ik in het White Tank Mountain Regional Park een mooi kampeerplekje vond aan de voet van een Saguaro-cactus.
Afbeelding
Gerd
De camping in Thorn laat je als je in het weekend komt voor 1 nacht je voor het hele weekend betalen.
De camping van Durbuy (Ardennen): slagboom met card, een erg onvriendelijke meneer in de receptie, ik kon mijn tent naast afvalcontainers neerzetten met uitzicht over een "horizontaal flatgebouw", dwz. tientallen stacaravans van hetzelfde type naast elkaar.
Martin E. van Doornik schreef:De camping van Durbuy (Ardennen): slagboom met card, een erg onvriendelijke meneer in de receptie, ik kon mijn tent naast afvalcontainers neerzetten met uitzicht over een "horizontaal flatgebouw", dwz. tientallen stacaravans van hetzelfde type naast elkaar.
Dan had je de verkeerde camping. Er is ook een kleine camping langs de Ourthe, met een leuk tentjesveldje aan het water.
bert sitters schreef:Dan had je de verkeerde camping. Er is ook een kleine camping langs de Ourthe, met een leuk tentjesveldje aan het water.
Klopt, die had ik pas achteraf (tandenknarsend) gezien.... Maar het was in 1987.
Tjsa,
Ik ben net terug uit Duitsland, en daar zijn slechte campingervaringen en duurkoop echt heel ver te zoeken.
Absoluut top-hoogtepunt de gemeentecamping Rohrer Stirn in Meiningen (Thüringen)
Daar hadden voor E 13,50 voor 2 personen:
- Bij aankomst elk een flink blik koud bier!
- Camping, vrij paatsje zoeken.
- Terrasstoeljes en een grote parasol (tegen de regen in ons geval).
- Sanitair zo schoon en ruim zoals de gemiddelde Nederlander het thuis echt niet heeft.
- een goede koffieautomaat in de sanitairruimte.
- 4 broodjes 's morgens vriendelijk aan de tent gebracht.

Een verslag voor landeninfo volgt.

Leon
Mijn bevindingen.

De slechtste camping.

Locatie: ergens in N-Brabant bij zo'n camping-agglomeraat.
Hele dag gefietst. Miste een "groene" camping, kon hem dus niet vinden en om ongeveer 17:30 h, moe, bezweet en met een begin van hongerklop, gestopt bij zo'n supercamping met veel vlaggen etc.
De ontvangst was professioneel vriendelijk om dan de volle mep te betalen: 20 euro, voor een weiland, buiten de camping waar ik mijn tentje kon opzetten. Mocht wel gebruik maken van de sanitaire voorzieningen. Warmwater alleen met zo'n munt à 1 euro.

In de top drie:

Trois-Vierges:

Hartelijk ontvangst, de mevrouw aan de receptie ontving mij in vrijwel accentloos Frans, toen ze hoorde dat ik uit Nederland kwam schakelde ze over op haar versie van het Algemeen Beschaafd Nederlands. :D
Apart trekkersveldje met picknickbanken. Een warmwatersleutel met dubbele tijd omdat ik als fietser aankwam. Warmwater (beter loeiheet water): voor douche, afwas en eventueel wassen kleding. Super schone wasruimte. Je kon bij wijze van spreken van de vloer eten zo schoon.
's Morgens bij het afrekenen kreeg ik nog geld uit omdat de borg van de sleutel meer was dan de overnachtingkosten.

Groeten

Ger
Slechte camping in Noorwegen was de Roligheden in Kristiansand. We betaalden omgerekend 27,50 per nacht (2 personen en een tent) en daar bovenop kwam nog een douchemuntje van 2,50 per stuk voor 5 minuten onder een lauwe douche in een vies hokje. Stefan gooide zijn muntje in het doucheapparaat en die werkte niet, weer omkleden en nieuw muntje halen bij receptie. Bij de melding dat douche defect was kwam enkel de reactie, moet je maar kijken of het groene lampje brand! Kreeg uiteindelijk wel een nieuw muntje mee en kon zichzelf naar het volgende vieze hokje begeven.

Vorig jaar in Frankrijk hadden we heel goede ervaringen bij de camping Belle Riviere in Sainte Luce sur Loire (vlak bij Nantes). We kwamen daar aan na 4 uur fietsen door een hoosbui. Aangekomen in de receptie wat tevens een barretje was moesten we eerst rustig zitten en wat drinken van de receptioniste. We kregen een glaasje fris aangeboden en je mocht een volgend glas ook pakken als je wilde. Bij het wijzen van onze plek en de korte rondleiding kwam ze tot de ingeving dat we wel in de caravan konden slapen voor stagaires. Dus we kregen een droge overnachtingsplaats aangeboden. (Normaliter hebben ze een grote feesttent staan voor natgeregende fietsers, maar die was dit maal verhuurd voor een familiefeest). Al met al heel nette service, voor 11 euro.
scheeltje schreef:Slechte camping in Noorwegen was de Roligheden in Kristiansand. We betaalden omgerekend 27,50 per nacht (2 personen en een tent) en daar bovenop kwam nog een douchemuntje van 2,50 per stuk voor 5 minuten onder een lauwe douche in een vies hokje. Stefan gooide zijn muntje in het doucheapparaat en die werkte niet, weer omkleden en nieuw muntje halen bij receptie. Bij de melding dat douche defect was kwam enkel de reactie, moet je maar kijken of het groene lampje brand! Kreeg uiteindelijk wel een nieuw muntje mee en kon zichzelf naar het volgende vieze hokje begeven.
Is dit 'em, camping Roligheden van Kristiansand? Zijn de door jou genoemde bedragen in euro's of NOK vermeld? Wel een oude ansichtkaart, die ik daar in 1975 heb gekocht. Het gebouw op de achtergrond is de jeugdherberg met dezelfde naam Roligheden, waar ik heb overnacht. Anders wel tevreden, veel mooie meiden!
Volgens de website van de Noorse jeugdherbergen, www.hihostels.no , is deze vandrerhjem tegenwoordig niet meer in gebruik. Jammer, wel een handige plaats om op de veerboot naar huis te wachten. Ik ben namelijk helemaal op de fiets uit Nederland via Denemarken, Zweden en Olso gekomen: 1629 km in drie weken, met maar één dag regen gehad. Ja, 1975 had een lange hete zomer.

Afbeelding
De prijzen waren in euro's. En wat betreft de camping, het ziet er nu niet meer zo uit, maar het zou natuurlijk kunnen. Het ligt aan de haven met een strandje ernaast.

Na even goed naar de foto hebben gekeken, de camping ligt daar inderdaad alleen nu 100 meter verder. Niet meer zo strak aan de weg. En dat gebouw is gemoderniseerd (grijs geschilderd ed) en herbergt een sport iets.
scheeltje schreef:De prijzen waren in euro's. En wat betreft de camping, het ziet er nu niet meer zo uit, maar het zou natuurlijk kunnen. Het ligt aan de haven met een strandje ernaast.

Na even goed naar de foto hebben gekeken, de camping ligt daar inderdaad alleen nu 100 meter verder. Niet meer zo strak aan de weg. En dat gebouw is gemoderniseerd (grijs geschilderd ed) en herbergt een sport iets.
Hier een zelf gemaakte foto van vandrerhjem Roligheden, de naam staat in witte letters op de stenen muur achter de rug van de voetballende jongeman. Met deze knappe schoonheid uit het Duitse Karlsruhe links op de voorgrond had ik gezelschap. Ik kan me wel vaag herinneren dat er een yachthaven vlakbij lag. Ik moet nog even op satellietfoto's van Google Maps kijken.... De Streetview werkt hier niet.
Toch wel leuk om op dit forum oude fietsherinneringen weer te herkennen!

Afbeelding