Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reliance watercontainer - Forum Wereldfietser

Reliance watercontainer

Afgelopen week merkte ik dat het water uit m'n opvouwbare Reliance watercontainer een plastic bijsmaak had, heb de container met afwasmiddel schoon gemaakt en daarna goed gespoeld, maar ruik nog steeds een sterke plastic geur...
Heeft iemand ervaring met dit euvel, en is het beter een nieuwe aan te schaffen?

http://www.relianceproducts.com/product ... on/83.html

Groet Teo
Wij nemen altijd een anderhalve liter frisdrank fles mee voor onderweg. Voor de watervoorziening op een camping vaak voldoende. Zeker wanneer je dit combineert met de weer nagevulde bidons. Na de vakantie lever je die anderhalve liter fles weer in.

Op onze tandem hebben we speciaal daarvoor een bidonhouder die dit soort flessen aan kan. Misschien is dat wat voor de volgende keer?

Nico
Bedankt voor het reageren Nico maar het is niet een antwoord op mijn vraag...
Op een camping zijn 2 bidons en een 1 1/2 liter fles ook wel voldoende, maar ik kampeer meestal wild dus heb dan extra water nodig, vandaar de 5 liter container.
Maar goed, ik schaf gewoon een nieuwe aan, zoveel kosten die dingen nou ook weer niet maar was wel benieuwd naar de oorzaak van die sterke plastic smaak/geur aan het water uit de container.

Groet Teo
Ik herinner me vaag iets dat het te maken heeft met de weekmakers in plastic. Weekmakers zorgen ervoor dat het plastic buigzaam wordt. Ze gaan na verloop van tijd wel uit het plastic verdwijnen, vandaar dat oud plastic brossig wordt. Onder invloed van warmte, zonlicht gaat dat verdwijningsproces wel sneller. Deze weekmakers kunnen dan terecht komen in vloeistoffen.

Nico
Nogmaals bedankt Nico, inmiddels een nieuwe container gehaald die lekker fris ruikt :D

Teo
Success!

Nico
Teo schreef:Nogmaals bedankt Nico, inmiddels een nieuwe container gehaald die lekker fris ruikt :D

Teo
Zo'n container kost je de kop niet, maar je kunt ook bij gelegenheid gebitstabletten proberen. Die werken prima bij het weer fris maken van bidons.
Wij gebruiken meestal een platypus drinkzak als waterreservoir. Onze ervaring is dat hierin het water niet naar plastic smaakt. Ze hebben ook grotere (6L) watertank.
Je hebt gelijk Marten, heb 3 tabletten in de 5 liter container gedaan, met water gevuld tijdje laten staan en er zit geen bijsmaak meer aan het water nu!

Dus de container gaat zondag mee naar Denemarken...

Bedankt voor de tip Marten

Ook jij bedankt voor je reactie Scheeltje!

Groet Teo