Kees_O schreef:Hoi Auke,
Wat een schitterende foto's en herkenbare droomlandschappen! Ik hoop dat de tocht je gebracht heeft wat je er van gehoopt had.
Voor mij is het nu bijna een jaar geleden dat ik aan de trip begon en je foto's brengen een heleboel mooie herinneringen terug.
Waarschijnlijk ben ik present bij het nazomerweekend, jij ook? 't Zou leuk zijn ervaringen over de GDMT uit te wisselen en elkaar eens in het echt te ontmoeten.
Na het zien van je foto's heb ik zojuist in een vlaag van heimwee de video van verleden jaar's race besteld...
http://www.ridethedividemovie.com/
Groeten,
Kees
Kees,
Ik bel je binnenkort wel weer even op, altijd leuk om even bij te praten. Wat bedoel je precies met een nazomerweekend, dat klinkt als iets georganiseerds en publiekelijk
.
De route was in werkelijkheid nog mooier dan je op foto kunt weergeven. En hoewel de intentie van mijn fotografie is om enige mate van esthethiek na te streven, kon ik soms wel “janken” bij het zien en ervaren van zoveel landschappelijke rust, afwisseling, verstilling en schoonheid. Voelde me bijna vereerd om er in 3d doorheen te mogen rijden, iets wat je op het platte vlak van een camerasensor maar moeilijk kunt vastleggen.
Landschappelijk gezien vond ik vooral de ritten door de prairies en de woestijnen echt erg mooi en vooral als het weer dan een beetje mee zat. En liever wat regen en kou dan extreme hitte, zoals in New Mexico en Arizona. Vijfduizendtien kilometers in 60 dagen waaronder 8 rustdagen, 4 lekke banden, 1 afgesleten en uitgescheurde achterband, gebroken drukknopje van de stuurtas, ingescheurde ortlieb kaartenhoes, afgesleten standaardvoetje, enkele lichte krassen op het frame, afgesleten remblokjes, verloren fietshelm, gebroken hangnokje ortlieb achtertas, grizzlybeer met two cubs, beschadigd memorykaartje, gebroken touwtje tent, maar voor de rest niets beschadigd of verloren. Geen valpartij, 11kg lichaamsvet minder, alle denkbare weersomstandigheden en iets teveel post weggestuurd in Silver City.
Ik heb zoals je kunt zien niet de complete route gefietst…. Hier en daar flink wat afgesneden om tijd te winnen of om moeilijke weersomstandigheden (en dus onbegaanbare wegen of passen) te vermijden. Heb het maar gecompenseerd door wat Nationale Parken of andere highlights mee te pakken, zoals Chiracahua NM, Yellowstone NP, Glacier NP, Waterton Lakes en de Icefield Parkway. Nadeel van deze “omwegen” is dat ze heel druk bezet zijn met touristen. Mocht je daar niet tegen kunnen, blijf dan op de route, zoals Adventure Cycling die op de perfecte kaarten aangeeft.
En iedereen die twijfelt om deze tocht te doen….. meteen ticket boeken, fiets inpakken en gaan, echt de moeite waard.
Enfin, plaatjes zeggen meer dan woorden, dus hieronder nog enkele laatste plaatjes…..