Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De Zeven Provinciën en Twee Moeders tocht - Forum Wereldfietser

De Zeven Provinciën en Twee Moeders tocht

Voor onze eerste tandem vakantie ben ik een rondje Nederland aan het plannen. Dit rondje noem ik de Zeven Provinciën en Twee Moeders route. We trekken daarbij door zeven provinciën en bezoeken ons beider moeder om de nieuwe tandem te showen.

De route begint en eindigt in Nijkerk en loopt via knooppunten en LF routes. Alles bij elkaar ongeveer 700 kilometer, die we in ongeveer drie weken willen overbruggen. Wij overnachten op natuurkampeerterreinen en terreinen van de NTKC (zijn we lid van).

De route zit er grofweg als volgt uit:

Vanuit Nijkerk een stukje LF9 en knooppunten naar omgeving Maarssen en het eerste moeder bezoek.

Vervolgens knooppunten naar het zuiden naar omgeving Leerdam en daarna met een omweg naar Wageningen voor een bezoek aan Re-Cycle, vanwege de eerste servicebeurt. We pikken de LF 4 op en volgen deze naar het oosten tot het punt waar we de LF 14 kunnen volgen naar het noorden.

Bij Groningen volgt moeder bezoek nummer 2 en via een stuk LF 20 zakken we weer af richting het zuiden om via Zwolle de LF 9 weer op te pikken en terug naar huis.

Suggesties voor alternatieven, echt niet te missen bezienswaardigheden of moet-je-doen dingen zijn van harte welkom.

Nico
700 km in 3 weken op een tandem is absoluut te weinig. Dus in 1 week of 3 keer het rondje rijden 8)
michel de ruyter schreef:700 km in 3 weken op een tandem is absoluut te weinig. Dus in 1 week of 3 keer het rondje rijden 8)
Hihihi. Wij beginnen voorzichtig, om te zien hoe het gaat. Wij zijn beiden ervaren rugzaktrekkers, dus weten wat onze gemiddelde dag snelheid is in welk soort terrein. Voor het tandem fietsen moeten we dat nog gaan ondervinden.

Van de drie weken zullen er effectief 12 of 13 fietsdagen zijn. Gerekend is op gemiddelde dagafstand van 60 km. Maar ik zal alvast rekening houden met uitbreiding van de tocht ;-)

Thnx

Nico
Ronde van Nederland via LF fietsroutes (1200 km) is een alternatief. Wellicht een combi van beiden. Zelf fiets ik met gemak (zonder vooraf te trainen) zon 80 - 100 km per dag op een trekkingfiets. Met tandem kan je zo'n 50 procent meer per dag gerust aan. Wil je het rustig houden dan kan je per week makkelijk 400 - 500 km op een tandem afleggen incl. Maar kijk maar en geniet!
Plan niet te veel. Denk ook aan knooppunten in Vlaanderen en fietsroutes in Duitsland.

Rutger
We zijn gisteren thuis gekomen van onze tocht door Nederland. Twee dingen die opvallen:
- wat is Nederland toch een prachtig land, ook op de fiets
- wij vinden het na 60km wel genoeg voor een dag.

Oh ja, het tandem rijden bevalt ons uitstekend.

Op 1 nacht na hebben we overnacht op natuurkampeer terreinen en terreinen van het NTKC. Kleding, kampeerspullen en eten paste keurig in twee voortassen, twee achtertassen en een tas dwarsover (alles van Ortlieb). Omdat er baleinen zitten in de nieuw gekochte Thermarest Lounge zithoezen, kunnen de matjes niet meer compact opgevouwen worden, dus deze zijn apart verpakt. Levert meer ruimte op in de fietstassen.

Afbeelding

Tzt zet ik de route, foto's en video's ergens online. De geplande route is grotendeels gevolgd. Dat wil zeggen, LF23a en knooppunten naar Maarssen, Knooppunten naar Leerdam en naar Kesteren. Vervolgens vanaf Wageningen de LF4 naar het oosten. Daar de LF 14 naar het noorden opgepakt om vervolgens via LF20 en een stuk LF 9 en weer LF23a naar huis te fietsen.

Ik heb bijna drie 16Gb kaartjes vol geschoten met hoofdzakelijk video. Dat wordt dus nog een aardige montage klus ;-) Het resultaat daarvan zal ik op Vimeo in de wereldfietser groep zetten.

We hebben nu de smaak te pakken en denken al aan onze volgende trip. Wellicht volgend jaar Denemarken. Tussendoor wat weekendjes weg, voor zo ver mogelijk met combi werk en studie.

Nico
nicolasfirst schreef:Tussendoor wat weekendjes weg, voor zo ver mogelijk met combi werk en studie.
Dan wil ik die mooie Avaghon binnenkort weleens zien! :wink:
Robertjan,
Robertjan schreef:
nicolasfirst schreef:Tussendoor wat weekendjes weg, voor zo ver mogelijk met combi werk en studie.
Dan wil ik die mooie Avaghon binnenkort weleens zien! :wink:
Zou inderdaad een goed idee zijn, ware het niet dat wij mijn moeder dat weekend te gast hebben. Helaas kunnen we ook niet mee met de najaarstocht. Zal dus toch een andere keer moeten worden. Maar ik houd dit forum en de activiteiten in de gaten.

Nico