Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eureka! Uri 3 QS - Forum Wereldfietser

Eureka! Uri 3 QS

Hallo,

Gisteren na het voetbalduel nog even wezen shoppen bij Bever.
Op dit moment hebben ze daar de Eureka Uri 3 QS in de aanbieding. Lijkt me een leuke budgettent.

Kent iemand deze tent?

Ervaringen misschien? Uiteraard zal het niet het beste van het beste zijn, maar daar zoek ik nu (nog) niet naar.

Richard.
Eureka heeft i.h.a. gewoon goede tenten voor een leuke prijs.
Ik kan 'm trouwens niet vinden bij Eureka Europe (Nigor net BV), en ook niet bij Eureka zelf. Grijze import? Of een speciale editie?
Bij Bever staat er niet veel info over: geen materialen, geen waterdichtheid, geen gewicht, etc... :roll: Blijkbaar willen ze er niet teveel van verkopen. :D
Was zelf ook al aan het zoeken gegaan.

Tent is dezelfde als de Eureka! Susten 3XP.
Enkel het materiaal van de buitentent lijkt af te wijken:

Bij de Susten 3XP is het 75D Ripstop polyester, terwijl Bever bij het materiaal van de buitentent Taffeta Polyester aangeeft...

Waterdichtheid en gewicht zijn verder exact hetzelfde.
Lijkt me overigens vreemd dat Eureka speciaal voor een aantal zaken een tent in elkaar fabriekt van een ander materiaal dan de 'standaard'tent?

Eureka: http://www.eurekaeurope.com/nl/tents.ph ... product=82
Bever: http://www.bever.nl/tenten/trekkerstent ... a-uri-3-qs
Nee hoor, VAUDE heeft enkele jaren terug een SOMO-serie gehad: modellen die er uit zouden gaan maar die voor o.a. Bever (en andere groten zoals Demmenie en zaken in Duitsland) toch nog gemaakt werden. De patronen lagen er toch, en de productie was bekend, en dus iets goedkoper. Betrof rugzakken, afritsbroeken, e.d.
Vandaar ook mogelijk de "aanbieding" bij Bever.

Susten 3 XP:
* hoog
* zwaar
* royaal (ook voor 2, te doen voor 3)
* design simpel, daardoor
* lijkt windvastheid aardig, maar niet optimaal (zoals bijv. The North Face Mountain en Terra Nova Quasar)
* redelijke kwaliteiten doek, voor die prijs gewoon goed
* aardige stokken (7001 lijkt wat laag, maar wel 9,5mm dik)
* meer voor zomer of 3-seizoenen, dan voor winter (gaas)
* 2 deuren kan soms handig zijn
Dat is een mooi prijsje, maar als je niet echt een 3-persoonstent zoekt, maar eerder een ruime 2-persoons, is dit wel een zware en gewichtige keuze. Voor dik een kilo minder (maar voor 2 ook heel ruim !) heb je de Wabakimi2 van Eureka. Kameraad van me heeft net eentje gekocht (179€ bij AS Adventure) en binnen een maand ga ik er een weekje mee trekken.
richard9722 schreef:Op dit moment hebben ze daar de Eureka Uri 3 QS in de aanbieding. Lijkt me een leuke budgettent.
Voor een bedrag van €150 heb je er een prima tent aan denk ik. Ik heb ik het verleden een Eureka Moonshadow gehad die ons prima droog hield bij een laag gewicht.
Nu hebben we net een Eureka Autumn Wind 2XD gekocht voor €185. Deze tent is lekker stormvast, waterdicht, heeft een goed grondzeil èn een extra zij-uitgang. Bij een totaalgewicht dat 1,25kg lager licht dan 'jouw' Uri 3 QS (Susten 3XP). De vraag rijst dan natuurlijk of je echt de ruimte wilt hebben voor 3 personen en is het je dat extra gewicht waard is.

P.s. We hebben ook een Hillebergtent die 4 à 5x zo duur is, maar niet 4 à 5x zo 'goed' is. Prijs/kwaliteit van de Eureka is veel beter terwijl de Hilleberg de betere tent is.
Kijk ook eens op de eurekasite. Daar hebben ze vaak uitverkoop met wel heel lage prijsjes. Onze vorige tent was van Eureka, we wonen nu in de hilleberg nallo 3 gt. De laatste bevalt het best maar dat mag ook wel met die prijs.