Additionally, paste this code immediately after the opening tag: chariot x1 kinderkar - Forum Wereldfietser

chariot x1 kinderkar

hallo
ik ben op zoek naar degelijke banden liefts schwalbe met hoge levensduur en hoge lekbestendigheid maar in de maat die nu op de kinderkar zit vind ik niets
nl (51 406) 20x1.90 kan iemand mij hiermee helpen wat ik er op kan zetten voor de fietsreis van fis naar praag tis nogal wat op onverharde wegen heb ik gelezen
dank bij voorbaat
tineke,tibo, bono
Wij hebben 20" Schwalbe Big Apples van 60mm breed eronder gezet. Dit zijn prima allround banden en lekker comfortabel voor de kinderen. Ik heb alleen een Burley, dus je moet even meten wat de maximale breedte is welke bij jullie kar past.

Deze kan je o.a. bij Bike4travel bestellen (via email of telefoon, staan niet op de website).
hi
hoe kan je zien welk breedte er op kan
Kijk waar de band het eerst iets van de kar zal raken als je een bredere band zou monteren. Meet hoeveel speling je daar hebt. Die afstand kun je 2 maal bij de band optellen en dat is je maximale bandbreedte (minus een aantal mm speling)

Bijvoorbeeld:

Je hebt nu een band van 48 mm (1,9"). De afstand tussen de achtervork en band is 12 mm. Theoretisch zou je dus een band kunnen monteren van bijna 62 mm (48 mm + 2 x 12 mm). Ik zou wel een halve cm speling willen dus dan kun je een band monteren van max. 52 mm (ong 2")

Groeten
Eric
hi
weer ik met een vraag
zou het mogelijk zijn om op mijn wiel 20x 1.90 een schwalbe marathon plus 20x1.75 te zetten
ik rij zelf met marathon plus en nog geen lekke band gehad meer dan 10000 km
waaronder 7000 azie en kan bike4travel ze leveren ?

mvg
bono
Theoretisch kan het, maar of je kinderen er blij van worden is de vraag. Hoe breder de band, hoe minder hard je ze op hoeft te pompen hoe meer comfort voor de passagiers. Ik zou dus eerder op zoek gaan naar bredere banden dan smallere.

Groeten

Eric
Ik heb geen idee of die maat bestaat maar ik zou nooit een Marathon Plus op een kinderkar monteren. De Plus is gewoon te stug om comfortabel te zijn, en zulke vibraties zijn ongezond voor jonge kinderen. Zelfs twee kinderen zijn veel lichter dan een volwassene, en de kans op een lekke band is dus veel kleiner. Met onze tweewieler bagagekar met vaak 40 kg (net zoiets als twee kinderen dus) heb ik in meer dan tien jaar slechts een keer een lekke band gehad, en dat was toen de eerste set buitenbanden slecht begon te worden. Mijn prioriteit zou dus liggen bij comfort en rolweerstand, en dan kom ik voor een kinderkar al gauw uit op de breedste Big Apple. Die is ruim goed genoeg beschermd tegen lekken. Voor een tweewieler bagagekar zou ik nu zelfs gaan voor de Kojak (profiel is niet nodig).
Wim
ok dank u wel allemaal
het worden big apples
mvg
bono