Additionally, paste this code immediately after the opening tag: een eerste trekkingsfiets voor beide - Forum Wereldfietser

een eerste trekkingsfiets voor beide

Mijn vriendin en ik zouden deze zomer (juli) graag op fietsvakantie vertrekken. We hebben vorige week onze tent gekocht (hilleberg nammatj GT). Nu zijn wij beide op zoek naar een geschikte trekkingsfiets. Mijn oog was gevallen op de koga miyata world traveller.(de fietsenboer hier in de buurt is vorige week dealer geworden van koga miyata dus dat is al goed meegenomen). Heb ook al es via het internet gezocht naar vlerick fietsen. Ikzelf zou mijn fiets gebruiken voor zowel op reis mee te gaan (Europa het eerst komende jaar), maar ook om met naar de universiteit te rijden (dagelijks zo'n 50km). Welke fiets raden jullie aan? Ook moet de fiets makkelijk te verkrijgen zijn in de buurt van gent. Ik ben ook nog op zoek naar een vrouwelijke trekkingsfiets raden jullie aan? (budget rond de 1000-1200 euro). Ik heb al korte ervaringen met de koga miyata radonneur van men vader, en die fiets rijd geweldig goed. Ik mountainbike momenteel, en heb een drietal jaar met een ligfiets gereden (challenge hurricane).

Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten,
een 21jarige enthousiaste fietser
Hoi,
Als ik het goed zie zit Vlerick in De Pinte en is dat vlak bij Gent. Dat maakt een Vlerick wel heel aanlokkelijk, want dan kun je je fiets zelf samenstellen. Ze hebben een heel goede naam.
Veel plezier met kopen van de fiets. Begin er op tijd mee, want het is beter om eerst zeker 500 km op een fiets te rijden voor op vakantie te gaan; in het begin blijken er toch altijd dingetjes anders te zijn dan je zou willen en het een en ander gaat anders dan je dacht; ook bij de duurste fietsen. Ook moeten na die periode de spaken worden nagespannen, wat belangrijk is voor de levensduur van de wielen.
Voor het stallen op de uni zou ik toch een heel zwaar slot gebruiken..
Leon

op de universiteit doe ik men fiets mee in de aula (die stelik dan achter mij), het is mischien wel een raar zicht, ma bij gebrek aan deftige fietsenstallingen moet het maar zo!

Heb je ook al eens aan een Santos, Vittorio of een Snel gedacht?
Custom build, dus helemaal naar wens kun je ze laten maken.

Wij hebben nu allebei een koga WT, maar onze volgende fiets zou toch naar een Santos neigen, vooral omdat je deze fietsen gewoon helemaal kunt maken zoals je wenst...

We zijn trouwens echt niet ontevreden hoor! Tot nu toe voldoen de fietsen goed. Maar we weten inmiddels wel wat we zouden willen aan laten passen!

Succes,
El & El