Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Islabikes - Forum Wereldfietser

Islabikes

Heeft iemand hier ervaring met de fietsjes van Islabikes? Ik denk erover een Beinn 24 te bestellen, maar wijfel omdat ik de fiets niet zelf in de hand heb gehad.
Hier nog een topic waar over Isla wordt gesproken.
Govert,

Hieronder een bericht dat ik aan iemand heb gestuurd naar aanleiding van een vraag op het forum van fietsenmetkinderen.info. Hier kun je trouwens nog meer ervaringen met Islabikes vinden. We zijn nog steeds tevreden over de fiets.
Mijn zoon is nu 134 en past zonder problemen op deze fiets. Achteraf gezien had hij ook wel een Beinn 26 small kunnen hebben, maar daar waren zijn benen volgens de size chart veel te kort voor.

Mvg,

Femke

Quote:
Wij hebben de fiets afgelopen donderdag ontvangen. Dat ging heel vlot. De donderdagavond ervoor gemaild om te bestellen en vrijdag gebeld om te betalen en dinsdag ging hij na wat aanpassingen (spatborden, bagagedrager, banden en standaard) op de post.
Werd keurig afgesteld in een grote doos geleverd. Hoefden alleen nog maar het voorwiel en de trappers te monteren en het stuur recht te zetten.
Onze zoon is er erg blij mee. Hij moet er nog wel even aan wennen dat het stuur een stuk lager staat dan op zijn oude fiets en je dus een stuk sportiever zit. Eventueel kan het stuur nog wel omhoog maar dat wil hij voorlopig niet.
Ik ben ook erg blij met het gewicht van de fiets.
Schakelen gaat zonder problemen en een terugtraprem mist hij niet omdat hij die toch al nooit gebruikte.
Het zadel van de 24 inch fiets staat net iets lager dan die van zijn 20 inch fiets dus hij past er makkelijk op. Het frame is natuurlijk wel groter en dus de afstand tot het stuur.
Fiets is mooi afgewerkt en ook de fietsenmaker wat onder de indruk toen we licht, snelbinders en een slot gingen kopen. Helaas pas er geen slot op de fiets. De ruimte is te klein. Dat vind ik wel een nadeel voor een net zesjarige.
Contact met Islabikes was ook prima.
Mocht je in de buurt van Nieuw Vennep zijn dan is de fiets ook te bezichtigen.
FemkeHoogweg schreef:Helaas pas er geen slot op de fiets. De ruimte is te klein.
Niet ieder beugelslot is even hoog (en dik). Ook zijn er sloten die je op de cantinokken dus aan de andere kant kunt monteren. Misschien niet ART klasse 100, maar vermoedelijk goed genoeg en educatief
Hoi Govert,

Wij hebben vorig jaar voor onze kinderen een Beinn 20 en een Beinn 24 gekocht bij Islabikes. De bestelling en levering ging prima, binnen een week hadden we ze in huis. Het voorwiel erin stuur recht zetten en fietsen maar.
Voor wat de kwaliteit van de fietsen betreft sluit ik me helemaal aan bij de quote van Femke.
Onze kinderen waren 5 en 7 jaar oud toen ze de fietsen kregen en zijn zonder problemen van limburg naar de waddeneilanden gefietst. Nu staan ze al weer te trappelen om in de zomervakantie weer op fietsvakantie te gaan...

Grtz Marc
Ik heb al vaker op dit forum over deze fietsen geschreven. Ik zal dus proberen kort te zijn. We hebben twee van die dingen: een Cnoc 16 inch en een Beinn 20 inch (tweedehands in Nederland gekocht). Het zijn prima fietsen: de kinderen fietsen er graag op.

De levering vanuit Engeland vorig jaar ging prima vlot en zeer betrouwbaar.

Mijn oudste dochter is nu toe aan een 24 inch. Dit keer besloten we om een Trek 220 te kopen. We konden tweedehands een mooie op de kop tikken die van een bagagedrager, Schwalbe Big Apples en verlichting voorzien waren: alles wat we graag op de fiets wilden hebben voor onze dochter.
Govert,

Ik heb vandaag net een Beinn 24 besteld voor ons zoontje van 7.
Hij fietste vanaf 2008 op de Beinn 20 en ik moet eerlijk zeggen dat we helemaal geen problemen met dat ding gehad. Prima fiets. Via www.bike4travel.nl een achterdrager erop laten zetten en hij nam zijn eigen slaapzak mee. Geweldig.
De Beinn 20 schuift nu door naar ons dochtertje van 5.

Ik hoefde er niet lang over na te denken om opnieuw een fiets bij Islabikes te kopen.
Ze hebben niet zomaar wat in elkaar gebakken daar, maar hebben echt nagedacht wat nou handig/ gebruiksvriendelijk is voor een kind.

Groeten Thomas
Wij hebben vorige week ook een Beinn 24 inch voor onze dochter besteld. Ik hoop dat hij nog binnen is voor onze fietsvakantie van start gaat. Het zal er om spannen! Gebruiken jullie de fiets echt alleen voor de vakanties? Wij gaan hem ook voor naar school gebruiken. Het is tenslotte een gebruiksvoorwerp en anders vind ik het wel erg veel geld voor een fiets die maar een paar weken per jaar uit de schuur komt.
Mijn ervaring met onze vergelijkbare fietsvakantiefietsen van de kinderen was dat ze school prima overleven. Het probleem komt pas op het eind van de basischool, en helemaal op de middelbare. Van dat laatste word je echt heel pissig.
Mij advies zou zijn een beschermbeugel voor de derailleur te monteren, en verder de fiesten wel met een zekere regelmaat te inspecteren op remkabels, remblokjes etc. Een goede banddynamo geeft prima light (AXA HR, lumotec rond koplamp en B&M dynamo achterlicht met standlicht), en is als je het netjes monteert veel minder gedoe dan batterijverlichting.
Wim
Wij gebruiken onze 16" Islabike ook voor school. Momenteel in combinatie met een Follow-me (dochter is 4). Ik kan me voorstellen, zoals Wim schrijft, dat ik op de middelbare school voor een andere fiets erbij zou kiezen, omdat dan de slijtage wel flink zal toenemen. Maar tegen die tijd groeien ze al bijna niet meer en is het meer rendabel om twee aparte fietsen te hebben.

Ik ben wel erg tevreden over Islabikes, alleen de lak zou wat steviger mogen. Deze bladert er snel van of op contactpunten met bijvoorbeeld beugels van de follow-me of stabilizers. De lak op mijn Giant is toch echt veel steviger.
Ook kan ik de name transfers afraden. Dit zijn losse letterstickers die op de lak (dus niet mee gecoat worden) liggen. Deze waren er bij ons al na twee weken af. Wel netjes een refund gekregen.
Verder niks dan lof!

De combinatie van een Islabike en Follow-Me is echt goddelijk. Dit kan ik echt iedereen aanraden boven een losse aanhangfiets.
Ja gelukkig, de fiets is binnen! Wat een mooi ding. En wat een verschil in gewicht met de 24 inch Giant MTX van onze zoon. Zelfde bandenmaat maar de frames zijn qua grootte en gewicht niet met elkaar te vergelijken. Ben benieuwd of we veel fietsverschil gaan merken op onze fietsvakantie. We hebben er zin in!