Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke (on)gedierte in Spanje? - Forum Wereldfietser

Welke (on)gedierte in Spanje?

Ik heb het idee opgevat om alleen de buitentent op te zetten als het erg warm is tijdens mijn tocht in Spanje, achterliggende gedacht is dat het onderlangs wat door kan waaien/ventileren.

Dus de vraag is, wat kan ik nog meer binnen verwachten? Slangen? Schorpioenen? Of enkel een spinnetje en een torretje?
Roald schreef:Spanje Slangen? Schorpioenen? Of enkel een spinnetje en een torretje?
Het schijnt dat er in Noord-Spanje beren rondlopen. :wink:
Ik heb me nooit druk gemaakt in Spanje. Je binnentent is toch ook wel spindicht?
O, ik lees nu dat je juist de buitentent wilt opzetten.
Dan kun je natuurlijk wel kriebelaars verwachten. Ik heb regelmatig muizen onder mijn grondzeil en in de tassen die in de voortent stonden gehad.
Leon
Hoi Leon,

Ja, muizen of ratten, het is mij eenmaal overkomen in Duitsland. Ze hadden een uitgesproken voorkeur voor mijn chocotoffs :) :)

Spanje, een land waar zoveel mensen komen is dus ook veel info over, dus ik heb wat info gevonden:
http://www.leveninspanje.es/diereninspanje.html
Hoi Roald,

Hoe ga je de muggen tegenhouden zonder gaasje?
Skypen we nog voor je vertrek?

Veel plezier met de voorbereiding!

Blanche
Gewoon alleen de binnentent opzetten. Als je goed wildkampeert, kan dat geen kwaad. En verder heb je de waterdichtheid van de buitentent dan niet nodig, maar juist de geslotenheid van de binnentent.
Hoi robert,
tsja, ik heb een heel fijn tentje gekocht in januari met hele goede prijs/kwaliteit verhouding, maar dan wel beperkt dat ik de buitentent wel als shelter op kan zetten maar niet de binnentent los kan gebruiken.

Het gaat me ook meer om de schaduw, ik kan drie deurtjes open zetten zodat het lekker doorwaait.

Roald
Mijn ervaring is dat het wel meevalt met ongedierte in Spanje. Ik zou de tent niet zonder binnentent in hoge begroeiing zetten. Daar kunnen wel slangen en ander klein gedierte voorkomen.
Zet gewoon je tent op: binnen en buiten. Niet bang zijn! Je hebt toch wel mijn gids fietsen in Spanje gelezen=
Destijds in Australie ook zelden last van dier(tjes) gehad, dus het zal wel goed komen :) maar ik laat me liever niet verrassen :) :)

Bedankt voor de reacties allen!!

Roald
Niet in Spanje, maar in Engeland had ik bezoek van een vos binnen in de tent waar ik een boek zat te lezen! Ik probeerde héél onopgemerkt mijn camera te pakken, maar toen had Reintje mij al in de smiezen en hij ging als een speer ervandoor.... (geen fiets- maar autovakantie met m'n vrouw)
Het was op de Lee Valley Camping aan de noordkant van London. Handig als er een dubbeldekker voor de poort stopt als je London wilt bezichtigen!