Beste,
Ik ga volgende zomer (eind juni-half september) naar Japan. Bedoeling is om van het meest noordelijke punt naar het meest zuidelijke te gaan.
temperaturen: tussen 12°C en 33°C
weersomstandigheden: moessonregens (begin tot half juli)en tyfoons (september)
Hellingen: nog niet echt bekeken, maar aangezien Japan voor 73% uit bergachtig gebied bestaat vermoed ik dat dit vrij steil tot zeer steil kan zijn op bepaalde plaatsen (Japanse Alpen bijvoorbeeld).
Bagage: inclusief kampeerspullen en kleine laptop (liever niet, maar heb geen keuze)
Ik ben een absolute leek op gebied van fietsen. Ik zou liever met mijn huidige fiets (specificaties onderaan) gaan, omdat ik vermoed dat het goedkoper is om deze aan te passen dan om een nieuwe te kopen. De fiets zal in augustus 2 jaar oud zijn en is niet intensief gebruikt. Mijn fiets heeft de laagst mogelijke frame-maat, daar ik klein van gestalte ben (1m50).
Is het mogelijk om mij (in lekentaal) een opsomming te geven van noodzakelijke aanpassingen (bagagedrager die meer dan 25kg aankan, lagere versnellingen,...) met eventuele kostprijs?
Een nieuwe fiets koop ik liever niet, daar ik een beperkt budget heb en het voor mij (als kleine vrouw die zo rechtop mogelijk wil/moet zitten (wegens holle rug)) niet zo evident is.
Zijn er nog dingen die jullie mij kunnen aanraden in verband met mijn fiets?
Alvast bedankt!
Kelly
Huidige fiets: L'avenir Eclips 7v met verende voorvork
Frame: Aluminium 7005 monotube frame met lage opstap voor comfort en gebruiksgemak.
Overbrenging
Aluminium crankstel 46tands
Shimano derailleur
Shimano 7speed vrijwiel 14-28tands
Shimano gripshift draaischakelaar
Remmen
Miranda V-brakes met remkrachtbegrenzer vooraan
Verlichting
Shimano naafdynamo 2N30E
Halogeen koplamp on-off
LED achterlicht op batterijen
Wielen en banden
Dubbelwandige alu velgen Mach1, RVS spaken
Reflecterende buitenbanden met anti-leklaag
Overige
Aluminium verstelbare stuurpen
Zadel met elastomeren
Pakdrager met geïntegreerde minipomp
Axa Solid ringslot
Jasbeschermer (zelf op laten zetten)
fietsmandje (zelf op laten zetten, maar dit gaat er af)
Ik ga volgende zomer (eind juni-half september) naar Japan. Bedoeling is om van het meest noordelijke punt naar het meest zuidelijke te gaan.
temperaturen: tussen 12°C en 33°C
weersomstandigheden: moessonregens (begin tot half juli)en tyfoons (september)
Hellingen: nog niet echt bekeken, maar aangezien Japan voor 73% uit bergachtig gebied bestaat vermoed ik dat dit vrij steil tot zeer steil kan zijn op bepaalde plaatsen (Japanse Alpen bijvoorbeeld).
Bagage: inclusief kampeerspullen en kleine laptop (liever niet, maar heb geen keuze)
Ik ben een absolute leek op gebied van fietsen. Ik zou liever met mijn huidige fiets (specificaties onderaan) gaan, omdat ik vermoed dat het goedkoper is om deze aan te passen dan om een nieuwe te kopen. De fiets zal in augustus 2 jaar oud zijn en is niet intensief gebruikt. Mijn fiets heeft de laagst mogelijke frame-maat, daar ik klein van gestalte ben (1m50).
Is het mogelijk om mij (in lekentaal) een opsomming te geven van noodzakelijke aanpassingen (bagagedrager die meer dan 25kg aankan, lagere versnellingen,...) met eventuele kostprijs?
Een nieuwe fiets koop ik liever niet, daar ik een beperkt budget heb en het voor mij (als kleine vrouw die zo rechtop mogelijk wil/moet zitten (wegens holle rug)) niet zo evident is.
Zijn er nog dingen die jullie mij kunnen aanraden in verband met mijn fiets?
Alvast bedankt!
Kelly
Huidige fiets: L'avenir Eclips 7v met verende voorvork
Frame: Aluminium 7005 monotube frame met lage opstap voor comfort en gebruiksgemak.
Overbrenging
Aluminium crankstel 46tands
Shimano derailleur
Shimano 7speed vrijwiel 14-28tands
Shimano gripshift draaischakelaar
Remmen
Miranda V-brakes met remkrachtbegrenzer vooraan
Verlichting
Shimano naafdynamo 2N30E
Halogeen koplamp on-off
LED achterlicht op batterijen
Wielen en banden
Dubbelwandige alu velgen Mach1, RVS spaken
Reflecterende buitenbanden met anti-leklaag
Overige
Aluminium verstelbare stuurpen
Zadel met elastomeren
Pakdrager met geïntegreerde minipomp
Axa Solid ringslot
Jasbeschermer (zelf op laten zetten)
fietsmandje (zelf op laten zetten, maar dit gaat er af)