Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Knorr pastamaaltijden waar nog te koop? - Forum Wereldfietser

Knorr pastamaaltijden waar nog te koop?

Welke Werelfietser kent ze niet... de knorr pastamaaltijden die als noodrantsoen meekunnen. Bolognese, al Pesto... gedroogd, hoeft alleen water bij.
Wij kunnen ze niet meer vinden (vroeger altijd gewoon bij o.a. AH te koop)
Wie weet of ze er nog zijn en waar ze dan nog te koop zijn?
Oh, je bedoelt die uit de categorie Orienty en Spaghetteria? Ze hebben duidelijk hun best gedaan om een zo sjiek mogelijke naam voor de gedroogde maaltijden te bedenken. Ze bestaan dus nog wel. Misschien te koop bij Bever voor 12,95 per zakje?
wat een ramp, ik neem er altijd een paar van mee!!!
Ik heb tijdens de paastocht nog zo'n zak gehaald bij de Spar in een van de Belgische dorpjes waar we doorheen zijn gereden. Ook ik neem altijd zo'n zak mee, om vervolgens op de laatste dag van mijn reis op te eten omdat ik het niet nodig heb gehad. Maar ja, je weet nooit he? :)
Ik heb ze laatst nog gewoon bij de Super DeBoer bij mij om de hoek gehaald. Bij de AH kon ik ze ook niet meer vinden.
Hoi Quirien,

Jullie gaan toch zeker geen Knorr instandmaaltijden meenemen naar Turkije hoop ik?
In vrijwel ieder dorp kan je heerlijk eten bij de plaatselijek locanta. Of heeft iemand jullie dit ingredient als recept in jullie receptenboek ter ere van de bruiloft gegeven :roll: :lol: .Ik heb die Knorr dingen een keer geprobeerd en vind ze echt niet smaken. 'Voor nood' nemen wij de maaltijden mee van www.trekking-mahlzeiten.de Na een vergelijkende test vorig jaar in een verlaten woestijn in Marokko vorig jaar kwamen die als beste uit de test. Succes met jullie zoektocht!
Wij nemen meestal een lekker miesoepje mee, licht en persoonlijk vind ik het een stuk lekkerder dan die knormaaltijden.
En mocht je toevallig nog een paprika of een ui bij je hebben, is het meteen een verantwoorde maaltijd en ook lekker als ontbijt!
Jak Jak Jak. Dat eet je toch niet? Neem dan gewoon pasta met wat echte pesto en goede parmezaanse kaas. Dat kun je toch ook lang bewaren, en dat weegt toch evenmin wat?
Wim
Die zakjes waren bij ons ook altijd favoriet. Vooral de spagetti met de 4 kazen. Wij kunnnen ze in nederland ook nergens meer vinden. We waren afgelopen weekend in Belgie aan het fietsen en daar net over de grens in de supers zijn ze nog volop aanwezig. We hebben gelijk een voorraadje ingeslagen.
Wim schreef:Jak Jak Jak. Dat eet je toch niet? Neem dan gewoon pasta met wat echte pesto en goede parmezaanse kaas. Dat kun je toch ook lang bewaren, en dat weegt toch evenmin wat?
Wim
Mee eens. Maar in sommige landen, fietstochten moet je echt noodvoer bij je hebben.
En dan is zo'n zakje af en toe wel handig.
Een paar honderd gram rijst en tomatenketchup levert ook veel calorieën op. En inderdaad zoals Wim zegt wat kaas erbij, en je hebt ook een eenvoudige back-up.
Zelf schijn ik een van de weinigen te zijn die uitgebreid kookt 's avonds, omdat de meesten wat completere zakjes gebruiken voor hun normale maaltijd. Dan is die Spagetteria juist wel weer handig. Al is 1 zakje nooit genoeg voor 1 persoon... :roll:
Wim schreef:Jak Jak Jak. Dat eet je toch niet?
Maar wel gemakkelijk, en na een dag fietsen en die ene winkel in dat ene dorp gesloten, smaakt het prima!

Gisteren nog een stuk of 6 gekocht bij de Jumbo :D

Gee
Je kan ze nog vinden bij de Lidl. Ik neem er ook als noodrantsoen een of twee mee.
En als je dan soep in net zo;n pakje en wat meer water erbij gooit en een paar appels eet ben je een (wildkampeer) nacht verder.

Liever gewoon inkopen doen in het dorpje een paar km voor je overnachting.

Gr Hans

P.S. Vanaf vandaag ook een aantal buitenspullen. Hoe zou dat matje voor € 15.- zijn?

http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl ... date=12817

P.S. 2. nav Lars hieronder; ik vind die van de Lidl best te eten. Het is geen topcuisine, maar met wat peper-zout (Jim valt af :-) ) kan het goed voor noodransoen. (Kost ook maar 80 cent oid)
Die van de Lidl zijn echt niet te eten, die van Grand Italia ( als die er nog wel zijn ) en die van Knorr waren wel te eten.
Robertjan schreef:Een paar honderd gram rijst en tomatenketchup levert ook veel calorieën op. En inderdaad zoals Wim zegt wat kaas erbij, en je hebt ook een eenvoudige back-up.
Zelf schijn ik een van de weinigen te zijn die uitgebreid kookt 's avonds, omdat de meesten wat completere zakjes gebruiken voor hun normale maaltijd. Dan is die Spagetteria juist wel weer handig. Al is 1 zakje nooit genoeg voor 1 persoon... :roll:
Als je een tocht maakt waar je in dagen geen winkel tegen komt. Is uitgebreid koken een beetje een probleem. Bovendien als je daarvoor alle ingrediënten mee zou nemen ook erg zwaar; dan is zo'n vies zakje toch een uitkomst. Maar nogmaals alleen van trekkingmahlzeiten.
aandegracht schreef: P.S. Vanaf vandaag ook een aantal buitenspullen. Hoe zou dat matje voor € 15.- zijn?

http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl ... date=12817
Wij hebben ooit als backup eenzelfde soort matje gekocht bij de Aldi, echter de buitenlaag van het matje zat niet aan het schuim vast waardoor als je hem iets bijblaast een bol luchtbed ontstaat waarin als je gaat liggen een grote luchtbel onder je hoofd ontstaat. Wij vonden het geen succes in ieder geval
Toch handig, zo'n topic. Nu zag ik dat er koelboxen die zowel op 12 als 230 volt werken bij de Lidl staan. Niet dat ik die meeneem op de fiets, maar af en toe ga ik toch stiekem met de auto naar een camping en dan is dat wel erg handig :)