Additionally, paste this code immediately after the opening tag: reisverzekering - Forum Wereldfietser

reisverzekering

Ik ga voor 3 maanden buiten Europa op fietsvakantie met mijn gloednieuwe Santos. Ik heb voor mijn fiets wel een verzekering, maar die heeft slechts Europa-dekking. Omzetten naar wereld-dekking is niet mogelijk.

Ik zoek dus een reisverzekering die tevens mijn fiets dekt.

Een doorlopende verzekering is natuurlijk het goedkoopste en bijv. bij ISIS is een aaneengesloten vakantie van max. 90 dagen toegestaan, maar deze en alle doorlopende verzekeringen die ik gezien heb, hebben voor fietsen een maximumdekking van ong. € 250,= en daar koop je geen Santos voor.

De reisverzekering van de Fietsvakantiewinkel, waarbij de fiets tot max. € 2500,= is meeverzekerd, komt op € 2,60 per dag en loopt dus aardig in de papieren.

Weet er iemand een goedkopere optie?

Gerd

En ik heb nog wel een aanvullende vraag....

Ga je met een auto op pad, dan is er altijd iets als 'vervangend vervoer'. Is je auto kaduuk of verdwenen, dan zorgt de verzekeraar dat er een vervangende auto voor je klaar staat. Zijn er verzekeringen die vervangend vervoer voor fietsreizigers regelen?

Sandra
Dag,
ik heb zelf vooral met de ISIS gereisd en in het buitenland verbleven. Er is noooit wat gebeurd, dus vooral veel premie betaald.
Zelf heb ik nooit mijn bagage verzekerd, aangezien ik dacht dat als mijn fiets in Azie gestolen wordt er zo wie zo een einde aan de tocht komt, of dat er ter plekke iets moet worden aangeschaft. En met alke dag een paar dubbeltjes opgespaard kan ik als het moet een andere fiets kopen. In tegenstelling tot ziektekosten kun je best berekenen hoeveel de bagage je gaat kosten mocht deze verdwijnen, een persoonlijke afweging dus: kosten-baten.
Ooit een fietsduo tegen gekomen die met een reis en krediet brief van de ANWB een soorts fiets verzekering hadden. Er bleek een clausule te bestaan die fietsen net zo verzekerde als auto's. De ANWB blijt natuurlijk een fiets vereniging. Vervangend vervoer had he duo nooit gekregen, of nodig gehad, maar ze konden wel vervangend materiaal naar Afrika laten verzenden, en hier hadden ze al snel de verzekering er uit. Zelfs een vervangende fiets bleek mogelijk.
Of dit nog mogelijk is weet ik niet, maar wie weet is het de moeite waard om het voor de wereldfietser uit te vinden. Wie heeft een auto, en een ANWB lidmaatschap?
Blijft over de ziektekosten verzekering.
groet
ton

Hallo Gerd,
Van Unigarant verzekeringen hebben ze een doorlopende reisverzekering die je kan verlengen voor een maximale reisduur tot 6 maanden. Je betaald dan 50% premietoeslag wat op een totaal van 115,50 euro zal uitkomt. Je fiets is dan extra meeverzekerd tot bedrag van 1250 euro. Voorwaarde is wel dat je nog in Nederland ziektekostenverzekerd bent middels een ziekenfonds of particuliere verzekering. Deze verzekering geldt voor een jaar dus mocht je nog een reisje gaan maken, dan ben je ook verzekerd.

Hallo Audrey,

Hartelijk dank voor de informatie. Ik heb hem maar meteen afgesloten.

Gerd