Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tips voor wereldfietser - Forum Wereldfietser

tips voor wereldfietser

Hier kan ik altijd van genieten. Een man die veel verre en lange tochten maakt en veel ervaring heeft opgedaan kwa techniek en daar op zijn site over schrijft.

Daar kan je altijd veel van leren.

http://www.renemaassen.nl/tips/fietstechniek.pdf

mario
mario schreef:Hier kan ik altijd van genieten. Een man die veel verre en lange tochten maakt en veel ervaring heeft opgedaan kwa techniek en daar op zijn site over schrijft.

http://www.renemaassen.nl/tips/fietstechniek.pdf

mario
Helemaal mee eens, leuke tip :idea:
mario schreef:

[
80% klopt, maar je moet alleen wel weten welke 5% van de inhoud grote onzin is ;)
...hmm, ik heb nog niet eens alles gelezen en ik kom al op meer dan 5% uit... maar dat zal wel aan mij liggen... :shock: :roll: :lol:
Hij schreef het ook in 2006 en aangezien de techniek verbeterd, zullen inderdaad sommige dingen gedateerd zijn.

Marten, wanner ga jij nou eens een grote tocht maken. Wat heb je nu aan al die fiets theorie, als je het zelf nooit kunt toepassen in de prijktijk, misschien heb jij dan nog een paar goede tips voor ons. Natuurlijk buiten de goede tips die je nu al geeft :lol: .

Mario
Iemand moet toch al die mooie fietsen maken?
Overigens is niet alles op die site zozeer verouderd - sommige info is inderdaad gewoon altijd fout geweest, zoals dat 27 inch wielen een tussenmaat zijn tussen 26 en 28 inch. Dat zou je denken maar dat is niet zo: 27 inch is groter dan 28 inch. Maar er staan ook leuke dingen tussen.
Wim
Iedereen doet het weer op zijn eigen manier. Een kilo gereedschap meesjouwen vind ik wel erg veel, evenals reservebuitenbanden en allerlei reserveonderdelen. Hoe de man het voor elkaar krijgt zoveel velgen te verslijten, begrijp ik ook niet.
Hoewel het in 2006 geschreven is, lijkt het een verhaal van veel langer geleden.
Hoe is het geweest toen ik m`n eerste tocht van 3 weken maakte? Er was geen internet en weinig andere informatie. Alles vond ik zelf uit. Het was, is het nog steeds, een groot avontuur. Het enige verschil met 25 jaar geleden is: Ik koop nu een routeboekje en heb sinds enige tijd een GPS. Dat routeboekje is mijn enige voorbereiding verder laat ik alles op zijn beloop.
Jan Eleveld schreef: Hoewel het in 2006 geschreven is, lijkt het een verhaal van veel langer geleden.
Sommige prijzen staan nog in guldens, dus delen dateren in ieder geval voor 2002. :wink:
Overigens herken ik ook niets van zijn problemen met velgen. :?: