Additionally, paste this code immediately after the opening tag: front derailleur te lang? - Forum Wereldfietser

front derailleur te lang?

Ik heb het idee dat mijn nieuwe front derailleur te lang is. Als ik hem 2mm hoger plaats dan mijn grootste blad komt de onderkant van de derailleur tegen mijn frame. Hierdoor kan ik hem ook niet goed parallel krijgen met de kettingbladen.

Iemand een idee of deze derailleur misschien niet goed is in combinatie met mijn frame?

Hier een foto:
Afbeelding
y0ur1 schreef:Ik heb het idee dat mijn nieuwe front derailleur te lang is. Als ik hem 2mm hoger plaats dan mijn grootste blad komt de onderkant van de derailleur tegen mijn frame. Hierdoor kan ik hem ook niet goed parallel krijgen met de kettingbladen.

Iemand een idee of deze derailleur misschien niet goed is in combinatie met mijn frame?
Zo te zien een grote wielen fiets en een mtb derailleur. Shimano maakt(e) derailleurs voor 66-69 graden en 63-66 graden, bij grote wielen staat de achteras hoger to het bracket en wordt de hoek tussen achtervork en zitbuis kleiner. Dit jaar zijn de derailleurs voor 63 graden verdwenen, staan alleen nog bij alivio etc. Geen idee of dat betekent dat de 2010 kooien voor deore + etc korter zijn
m-gineering schreef:
y0ur1 schreef:Ik heb het idee dat mijn nieuwe front derailleur te lang is. Als ik hem 2mm hoger plaats dan mijn grootste blad komt de onderkant van de derailleur tegen mijn frame. Hierdoor kan ik hem ook niet goed parallel krijgen met de kettingbladen.

Iemand een idee of deze derailleur misschien niet goed is in combinatie met mijn frame?
Zo te zien een grote wielen fiets en een mtb derailleur. Shimano maakt(e) derailleurs voor 66-69 graden en 63-66 graden, bij grote wielen staat de achteras hoger to het bracket en wordt de hoek tussen achtervork en zitbuis kleiner. Dit jaar zijn de derailleurs voor 63 graden verdwenen, staan alleen nog bij alivio etc. Geen idee of dat betekent dat de 2010 kooien voor deore + etc korter zijn
Dus ik bijvoorbeeld deze kunnen bestellen? http://www.bike-components.de/products/ ... aehne.html

Het is trouwens inderdaad een 28" tour fiets met mtb front derailleur.
y0ur1 schreef:
Dus ik bijvoorbeeld deze kunnen bestellen? http://www.bike-components.de/products/ ... aehne.html

Het is trouwens inderdaad een 28" tour fiets met mtb front derailleur.
maar met een 48T voorblad?
m-gineering schreef:
y0ur1 schreef:
Dus ik bijvoorbeeld deze kunnen bestellen? http://www.bike-components.de/products/ ... aehne.html

Het is trouwens inderdaad een 28" tour fiets met mtb front derailleur.
maar met een 48T voorblad?
Ik heb een voorblad met 44T:
LX 2008 M582/583 Kurbelgarnitur Hollowtech II two piece mit Lage
Color / Size:silber / 175,0 mm 22-32-44
ik zou het vragen aan de winkel waar je hem koopt, lijkt mij dat deze graag advies hierover geeft.
rvdh schreef:ik zou het vragen aan de winkel waar je hem koopt, lijkt mij dat deze graag advies hierover geeft.
Daar is toch dit forum voor, advies? Beetje zinloze reactie dit.
Ik heb nu een voorderailleur 63-66 graden, en die past perfect! Bedankt voor de reactie's!