Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Regenjas of windbreaker jack? - Forum Wereldfietser

Regenjas of windbreaker jack?

Ik heb recentelijk een zgn windbreaker jack gekocht van microvezel (van AGU) en ben erg tevreden over het jack. Ik begrijp dat deze jasjes beperkt waterdicht zijn (circa 1 uur) maar wel beter ventileren.
Mijn vraag is nu of een windbreaker jack en een regenjas niet een beetje dubbel op is.
Ik rijdt doorgaans niet lang door in de regen (ik zoek meestal een cafeetje op en wacht tot het droog is).

Het is inderdaad dubbelop, maar toch heb ik op vakantie beide bij me. De windbreker zit lekkerder vanwege de betere ventilatie en de soepele stof. De regenjas houdt me droog.

Of je de regenjas thuis kan laten hang ervan af hoe erg je nat (en koud) worden vindt, hoeveel cafeetjes je onderweg tegenkomt en hoe lang achter elkaar het kan regenen in het gebied waar je gaat fietsen. Als je van nature weinig zweet of naar een warm oord (bij droog weer geen windbreker nodig) gaat, kun je ook overwegen alleen een regenjas mee te nemen.

Lisette

Ik vind een poncho zelf altijd ook handig. Enorm waterdicht, de stof zelf is niet ademend maar doordat het aan de onderkant open is kan er toch nog wat weg. Kost niet veel en is klein opvouwbaar. Best te doen als je een uurtje doorfiets op weg naar je schuilplaats.

Hoi,

Wij hebben een windstopper bij ons en mocht het echt gaan plenzen, dan trekken we een gore-tex jackje aan.

Goede combi vinden we zelf.
Windstopper zit heerlijk, zeker als het mooi droog weer is, maar er toch een frisse wind staat. En tja... als het regent en er is geen cafe in de buurt...

Succes,
El & El