Additionally, paste this code immediately after the opening tag: grensovergangen Kirgizie,Tadjikistan, Oezbekistan, Kazachst. - Forum Wereldfietser

grensovergangen Kirgizie,Tadjikistan, Oezbekistan, Kazachst.

Hallo medereizigers

Ik ga in de zomer naar Tadjikistan en zou graag omringende landen bezoeken. Ik vroeg mij af wat de betrouwbaarste infobron is over grensovergangen open of niet, fiets toegelaten of niet, liften of niet... Het is mijn eerste reis in dit gebied, dus alles is nieuw.( plezant he!)

Op de link zou je een kaart moeten kunnen openen waarop alle overgangen die ik misschien wil nemen aangeduid staan.

Bedankt alvast!!

Ik probeer hier een link te zetten naar een aangemaakte kaart in google maps, maar die link werkt niet... iemand enig idee hoe?



gr ludo
Ik probeer hier een link te zetten naar een aangemaakte kaart in google maps, maar die link werkt niet... iemand enig idee hoe?
gr ludo
Selecteer het webadres in je tekst en kies dan de -URL- knop net onder de titel. Klaar!
Je kan ook zelf aan het begin en het eind van je link toevoegen. Maar de URL knop doet dat automatisch voor je.

Wil je de link in de vorm van een tekst? Dus de lange link is onzichtbaar en daarvoor in de plaats heb je bijvoorbeeld het woord de Kaart
Tik dan: Je webadres ] je tekst

Goede reis!

Code: Selecteer alles

[url]http://maps.google.be/maps/ms?hl=nl&ie=UTF8&msa=0&msid=104011901082880066766.000482f092af035172416&ll=43.818675,74.53125&spn=7.530223,11.217041&z=7[/url]
wordt
http://maps.google.be/maps/ms?hl=nl&ie= ... 217041&z=7

Code: Selecteer alles

[url=http://maps.google.be/maps/ms?hl=nl&ie=UTF8&msa=0&msid=104011901082880066766.000482f092af035172416&ll=43.818675,74.53125&spn=7.530223,11.217041&z=7]typ hier een toepasselijke tekst[/url]
wordt
typ hier een toepasselijke tekst
Hoi Ludo,

In 2007 ben ik van Turkmenistan, via Oezbekistan, Tadzjikistan en Kirgizië naar China gefietst. Met de goede papieren op zak waren die grensovergangen geen probleem. Maar het verkrijgen van alle visa en permit voor het oosten van Tadzjikistan was wel lastig. De regels veranderen vaak. Ook zijn er grote verschillen waar je je visum aanvraagd. Op mijn website www.wilbertgatochfietsen.nl staat wat informatie, maar je kunt beter op zoek gaan naar recente informatie.

Als je nog vragen hebt dan kun je me mailen via mijn website.

Groet Wilbert
Wij hebben vorig jaar in Centraal Azie gefietst, van Almaty naar Dushanbe.

De overgangen waren geen enkel probleem, wel waren we in het bezit van de juiste visa, maar nergens heeft het voor problemen gezorgd... (oke, Afghanistan kwamen we niet in of beter gezegd: Tajikistan kwamen we niet uit om naar Afghanistan te gaan ondanks een goed visum!).

Meer info op www.fietsjunks.nl en de foto's staan op www.ellenvanderzwan.nl

Veel plezier daar, erg mooi gebied! Ik probeer het eea nog in een presentatie te gieten.
Bedankt voor de antwoorden in elk geval!!

Als ik de vium-aanvraagsite bekijk van Tadjikistan( http://www.visuminfo.nl/cms6/index.php/?section=98)

dan staat er dat ik een uitnodigingsbrief nodig heb voor een toeristenvisum? Klopt dat wel of eerder:zijn er nog landen die dat eisen??? Nergens op sites of reisverhalen wordt dit vermeld en als dit waar blijkt te zijn, dan heb ik het groot lot gewonnen, vrees ik. Ik vlieg namelijk op Dushanbe...

en Wilbert, op jouw site zag ik dat je via Stantours je letter of invitation hebt verkregen? Is dat een reisorganisatie die je daarmee helpt en kan dat ook als je alleen reist?

gr ludo
Ludo, wij zijn lui geweest en hebben ons visum via V&V Visumdienst gehaald, geen letter of invitation nodig gehad. Scheelde voor ons een hoop gedoe en heen en weer rijden. En dus dit soort zaken hoefden we ook niet te regelen.
Hoi Ludo,
Ook voor Oezbekistan heb je een letter of invitation nodig. Dit hebben wij vorig jaar onderweg via Stantours geregeld. Reken daar wel een paar weken voor.
Maar misschien is er ondertussen wel weer iets veranderd.
Op de site http://www.stantours.com zul je recente informatie vinden. Of stuur ze een mail.

Edith
Hallo, ik kreeg ondertussen antwoord van Stantours over Tadjikistan en de andere landen. Een LOI 'zou' dus niet nodig zijn met Belgisch paspoort. Wel, we zullen zien he!


"Usually with a western passport you SHOULD be able to obtain the Tadjik visa
(and a GBAO permit) at the Embassy in Brussels by yourself without
invitation."

en ook nog:

"Please note that in order to travel through the Pamir region (Murghab,
Khorog) a special permit will be requested which can be issued in connection
with the LOI or with a copy of your TADJ visa. The cost of this GBAO permit
is an additional USD 40 per person, plus an extra 10 USD if you need the
permit delivered to Murghab and can be issued in connection with the LOI or
your TADJ visa copy. "

"Indeed with a Beligian passport you should not need LOI's for the other
countries. We cannot assist with the visa processing for the actual visa -
you can try to employ a visa service in Europe for this."


Ik ga toch eens informeren bij visumdiensten wat dat allemaal kost, want visumgedoe kan toch heel vermoeiend zijn, zeker met hun beperkte openingsuren...


Is V&V Visumdienst enkel voor Nederlanders?

gr ludo
"Het Visumbureau" lijkt voor Belgie de place to be...

Even uitpluizen!

gr ludo
Dag Ludo,

Ik ga in de zomer ook fietsen in Tadjikistan (vertrek 20 juli). Leuk om te horen dat jij ook plannen hebt! Misschien dat het leuk is over de voorbereidingen een beetje heen en weer te mailen? Wie weet kunnen we zelfs nog een stukje opfietsen.

Hartelijke groet,

Carlinde