Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ticket via Internet? - Forum Wereldfietser

Ticket via Internet?

Hi,

Als je je fiets mee wilt nemen naar Griekenland, kan je dan ook een ticket via internet kopen? Hoe laat je dan weten dat er een fiets meegaat of verras je ze daar pas mee bij het inchecken?

Het is weliswaar geen griekenland, maar ik heb vandaag mijn ticket naar ijsland over het internet geregeld en ik heb het gewoon bij een soort van commentaar boxje ingevuld (wat eigenlijk bedoeld is voor de annulerings verzekering). Voor de zekerheid heb ik daarna er nog een mailtje met het reserveringsnummer achteraan gestuurd en meteen een reactie en bevestiging gehad dat het allemaal geregeld is. Dus gewoon via het internet doen, geen probleem.

Dat verschilt per maatschappij. Zo moet je bij Transavia voor het meenemen van een altijd bellen met het call center. Je betaalt bij die maatschappij voor het meenemen van een fiets een toeslag. Verder kan in kleinere toestellen, zoals een Boeing 737, slechts een beperkt aantal fietsen mee.

Wij hebben bij Transavia geboekt en voor de fietsen moesten we nabellen, zoals Bert zei.

We betaalden voor de fietsen overigens meer dan voor ons zelf!! :)

Verschilt denken we gewoon per maatschappij/boekingssite of je die optie kunt meegeven. Voor de zekerheid kun je vast wel contact opnemen ofzo.

Succes,
El & El

Hoe zit het trouwens met het toegestane bagage gewicht bij Transavia.com als je bijbetaald om een fiets mee te nemen? Gaat dat altijd omhoog van 20kg naar 30kg?

Arjen,

Ook ik sta op het punt bij Transavia tickets te boeken. Over het algemeen betekent bijbetalen voor de fiets dat ie helemaal niet meer meetelt in de kilo's en dat je dus naast je fiets nog steeds 20 kg bagage mee mag nemen. Ik heb nog niet gecheckt of dat bij Transavia ook zo is, maar ga daar wel van uit.

Ben trouwens benieuwd hoe Transavia ons kinderkarretje gaat behandelen...

Groeten,
Dennis

Heel voorzichtig natuurlijk :)

Dennis de Vries schreef:Arjen,

Ook ik sta op het punt bij Transavia tickets te boeken. Over het algemeen betekent bijbetalen voor de fiets dat ie helemaal niet meer meetelt in de kilo's en dat je dus naast je fiets nog steeds 20 kg bagage mee mag nemen. Ik heb nog niet gecheckt of dat bij Transavia ook zo is, maar ga daar wel van uit.

Ben trouwens benieuwd hoe Transavia ons kinderkarretje gaat behandelen...

Groeten,
Dennis
Hoi Dennis,
Over Transavia staat onderstaande in het forum:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=2082

Succes met de kinderkar. Waar ga je eiegenlijk naar toe?
Groet,
Marco

Marco Meijerink schreef:Hoi Dennis,
Over Transavia staat onderstaande in het forum:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=2082

Succes met de kinderkar. Waar ga je eiegenlijk naar toe?
Groet,
Marco
Marco,

We gaan in mei/juni eerst eens proberen hoe het Ellen in de fietskar bevalt door een paar lange weekendjes in Nederland te fietsen. In augustus willen we drie weken weg en we zitten aan Scandinavie te denken. Aangezien ons autootje niet zo groot is en de tickets van Transavia erg goedkoop zitten lijkt vliegen een interessante optie. Oslo en Stockholm (Nykoping) zitten tussen de bestemmingen van Transavia, dus het wordt kiezen tussen die twee.

Heb jij als Scandinavie veteraan nog tips? Het wordt voor ons vooral belangrijk dat we veel campings hebben om uit te kiezen zodat we flexibel zijn als Ellen het toch niet zo leuk vind...

Dennis

P.S. Nooit geweten dat de Veluwe ZO MOOI was. We wandelen elk weekend in weer een nieuwe omgeving vanuit onze nieuwe woonplaats Apeldoorn. Je mag OVERAL fietsen!! Dat schreeuwt om een Wereldfietseroffroadweekend over de Veluwe!!
Vorig jaar zijn we in de zomer op de Peleponessos wezen fietsen. We hebben toen gevlogen op Athene met Hellasjet. Deze vliegt dagelijks vanaf Saventem en was niet duur (het kan altijd goedkoper). We hebben niet bij hoeven te betalen voor de fietsen, maar dat is volgens mij afhankelijk van de incheckmevrouw.

We hebben via internet geboekt en betaald. Duidelijk en transparant. We moesten onze tickets afhalen bij de balie en ze lagen er ook!

De heenvlucht was leuk omdat we bij het Belgisch Olympische team in het vliegtuig zaten. Groot voordeel was dat zij ook veel odd sized luggage hadden. De Chef-equipe of zoiets van de Belgische ploeg had ook onze fietsen onder haar hoede genomen.

veel succes met boeken!

Sjirk