Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Originele Bob Yak, omgebouwd naar 20" - Forum Wereldfietser

Originele Bob Yak, omgebouwd naar 20"

Wegens verhuizing moet ik mijn Bob Yak verkopen.
Hier is de advertentie op marktplaats.

Afbeelding
Hoi Andreas,

Het oogt als een best nette kar, die bagagedrager maakt hem "extra" leuk.
Ik ben echter benieuwd naar een paar details:
a) De voorvork heb je "verlaagd", heeft dat effect op de maximale draagkracht?
b) De voorvork word met een "veer" op de as geklemt. Is dat het oude model veer, of juist de nieuwe. Afbeelding
c) De bagagedrager beschikt die over de mogelijkheid om daar een reflector / achterlicht op te monteren?

Wat betreft de prijs, zit je naar mijn idee net te hoog. Ik houd zelf ongeveer de helft van de nieuw prijs aan bij een tweedehands artikel aan. Nu weet ik dat voor een fietskar het doorgaans echt is wat een gek ervoor geeft, en je hebt de kar ook nog eens aangepast. Ik denk zelf aan een prijs van rond de 150 a 175 euro voor de kar.
Goedenavond,
En bedankt voor je reactie.
De verandering aan de dissel heeft geen negatieve invloed op het laadvermogen. De staalbouwer, de het laswerk gedaan heeft, heeft mij verzekerd, dat een laadvermogen van 30 kg (originele Bob Yak) zeker ook met deze dissel geen probleem is.
Het gaat hier om een 'oude' Bob Yak; eerste generatie. En daarom heeft die ook de 'oude' veer. Voordeel: ze zijn voor weinig geld in de landhandel te koop. :-)
Ja, je kunt achter aan de bagagedrager een licht of reflector monteren. Er zit een plaat met gaten daarvoor. Als het nodig is, maak ik morgen een foto van de achterkant van de drager.
Mijn laatste zin in de advertentie op marktplaats is eigenlijk bedoeld om die mensen tegen te houden, die bellen met de vraag voor de 'laatste prijs'. Daarom noem ik daar een "gekke" prijs. 150,- is prima - even een beetje realistisch doen om deze tijd. :-)
Groeten - andreas
Hoi Andreas,

Als jij zegt dat aan die bagagedrager een reflector / licht kan worden gemonteerd geloof ik dat.
Wat betreft de oude veer, die zijn inderdaad voor een heel klein bedrag in bergen te koop bij de betere ijzerwaren handel en de gemiddelde bouwmarkt heeft ze ook.

Wat mij betreft hebben we een deal, moeten we alleen nog afspreken wanneer ik de kar kan ophalen.
En dat doen wij dan via pb...