Additionally, paste this code immediately after the opening tag: CITY NIGHT LINE Amsterdam -Wenen rijdt niet meer! - Forum Wereldfietser

CITY NIGHT LINE Amsterdam -Wenen rijdt niet meer!

de City Night Line Amsterdam - Wenen rijdt niet meer per jan 2010. Je moet nu via Munchen en daaroverstappen.
Is dat zo? Ik vroeg dit laatst in hun vestiging in Amsterdam en de medewerker zei dat hij minder rijdt, maar nog wel.
bikelike schreef:Is dat zo? Ik vroeg dit laatst in hun vestiging in Amsterdam en de medewerker zei dat hij minder rijdt, maar nog wel.
De CNL naar Wenen en Milaan rijden sinds het ingaan van de nieuwe dienstegeling in december niet meer.
Je moet dus nu overstappen. Zie:www.treinsreiswinkel.nl
:(
Ik kwam er gisteren ook achter...
Maarrr, de CNL rijdt wel vanaf Keulen rechtstreeks naar Wenen. Ook wordt aangeraden dan via Munchen te rijden, maar ik geloof niet dat de fiets meekan in de ICE!?
Voor a.s. zomer ga ik onze terugreis maar boeken tot Keulen en vanaf daar naar Venlo fietsen en overstappen op het NL'se treinnetwerk. Wel erg jammer, want was goede verbinding met Oost-Europa.
Je kunt van Venlo naar Keulen VV met regionale treinen: overstappen in Moenchengladbach (spoor aan de andere zijde van het zelfde perron).
Je kunt ook met Internationale trein naar Hannover. Vertrek 16:58 op Schiphol en 16:49 op Amsterdam-Zuid. De fietsplaatsen zijn in rijtuig 8 in het midden van de trein. Deze trein stopt ook in Duivendrecht, Hilversum, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Almelo en Hengelo. In Hannover stap je over op de CityNightLine naar Wenen. Deze vertrekt om 22:26 vanaf Hannover Hbf.
Terug kun je via dezelfde route. Je moet in beide treinen reserveren voor je fiets.

Met een internationaal fietskaartje mag je in Nederland ook in binnenlandse treinen je fiets meenemen!

Meer informatie: http://www.treinreiswinkel.nl
of Singel 393 (bij het Spui, waar vroeger reisboekhandel Pied a Terre zat)
CNL naar Milaan bestaat ook niet meer...
Toch maar weer de autobahn.... Joepie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

John.
Je kan ook via munchen met CNL en vandaar naar milaan of wenen.

oeps had ik al geschreven...
Sylv schreef:Je kan ook via munchen met CNL en vandaar naar milaan of wenen.

oeps had ik al geschreven...
Je kunt via Muenchen, maar dan moet met een regionaal treintje naar Salzburg en daar kun je overstappen op een Intercity naar Wenen (wel reserveren voor de fiets!). Het station van Salzburg is dringend aan renovatie toe en het is daar vervelend overstappen met een bepakte fiets: trappetje af, trappetje op.
Via Hannover hoeft je maar een keer over te stappen en je komt op een gunstigere tijd aan in Wenen: 09:04 uur. Via Muenchen kom je om 12:40 in Wenen aan.
In Hannover zijn liften.
hm dus nog slechter/beroerder geworden dan ze op de vakantiebeurs bij de fietsvakantiewinkel bedoelde. Daar hadden ze het over een rechtstreekse cnl verbinding vanaf munchen naar Wenen.

ah weer bestemmingen van mijn lijstje af dus geen hongarije en oostenrijk dus voor dit jaar. En wordt het dus steeds erger/beroerder om te treinen en te fietsen....
gelukkig heb ik nu 2 jaar geleden in hongarije kunnen fietsen .. en blij dat ze het toen nog niet hadden opgeheven (rechtsstreekseverbinding naar wenen) . vind een keer overstappen niet erg maar niet vaker dan 1x....

Ben benieuwd welke lijn er volgend jaar vervalt.... ?

Dus nu waarschijnlijk 99,999% zwitserland.

gr syl

* misschien toch maar een keer een rijbewijs...
Ik snap er eerlijk gezegd ook geen sikkepit van. CNL is een groot succes, maar ze schrappen bestemmingen. Je zou toch eerder uitbreiding verwachten, al was het maar binnen het seizoen.

Bert, kun je niet eens achterhalen hoe dat nou zit??

Ooit was er een directe trein van Duisburg naar Rijeka (Urlaubsexpress). Afgezien van het feit dat het binnen- en uitrijden van Rijeka (Kroatië) nogal kuch- en hachelijk is, is het een mooi startpunt voor fietsreizen. Een paar jaar geleden werd de mogelijkheid om fietsen mee te nemen (een schattig deeltje in de trein waar 6 fietsen konden hangen) geschrapt, nu is die hele trein niet meer te vinden.

Toch maar weer vliegen... Joepie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
bikelike schreef:Ik snap er eerlijk gezegd ook geen sikkepit van. CNL is een groot succes, maar ze schrappen bestemmingen. Je zou toch eerder uitbreiding verwachten, al was het maar binnen het seizoen.

Bert, kun je niet eens achterhalen hoe dat nou zit??

Ooit was er een directe trein van Duisburg naar Rijeka (Urlaubsexpress). Afgezien van het feit dat het binnen- en uitrijden van Rijeka (Kroatië) nogal kuch- en hachelijk is, is het een mooi startpunt voor fietsreizen. Een paar jaar geleden werd de mogelijkheid om fietsen mee te nemen (een schattig deeltje in de trein waar 6 fietsen konden hangen) geschrapt, nu is die hele trein niet meer te vinden.

Toch maar weer vliegen... Joepie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Overigens kun je aansluitend op de CNL van Amsterdam naar Muenchen wel rechtstreeks naar Villach en Klagenfurt. Je bent dan vlakbij Slovenie!
Dat doe ik ook wel en vanuit Villach kan ik makkelijk doorreizen naar Ljubljana, en met wat bijbetaling voor de fiets aan de conducteur ook wel tot Zagreb. Maar die reis is nu twee keer zo duur.

Mij gaat het erom dat ik me verbaas dat succesvolle treinen worden weggenomen.
Het stuk Amsterdam naar Duitsland in de CityNightLine naar Wenen en Milaan deed het goed onder fietsers, maar onder andere reizigers was dat minder. Voor fietsers alleen kun je geen trein laten rijden en verder zijn er in de late herfst, de winter en het vroege voorjaar weinig fietsers. Er zijn ook geruchten dat het aantal passagiers in de ICE-treinen tussen Amsterdam en Keulen nog altijd tegenvalt.
Dus heeft men bedacht dat passagiers uit Nederland wel met de ICE-trein naar Keulen kunnen om daar op de CityNightLine naar Wenen te kunnen stappen. Zo komen de ICE-treinen weer wat voller, maar helaas mogen in de ICE-treinen geen fietsen mee.
Er is geen ruimte, fietsenvervoer zou vertraging opleveren en de ICE is in de eerste plaats voor de zakelijke markt, aldus NS-hispeed en de DB. Fietsen zouden de ICE-treinen zelfs vervuilen en het imago van de ICE aantasten, kwam zelfs uit de mond van een staf-medewerker van NS-Hispeed. Deze argumenten kloppen niet, want in Frankrijk worden steeds meer TGV's omgebouwd voor fietsvervoer. De laatste deur van de trein (of de eerste als de trein andersom rijdt) in Voiture 8 is de fietsendeur. Fietsvervoer in de TGV levert geen porblemen op!
wat ik heb gehoord is dat ze in Nederland wel genoeg mensen hadden voor CNL maar juist weer in duitsland niet??? :?
NS vindt al die afwijkende treinen maar lastig. Men kon met de Duitse en Oostenrijkse spoorwegen geen overeenstemming bereiken over de nieuwe dienstregeling, waarop werd besloten de dienst te schrappen.

Overigens mag je alleen in de ICE International (dat is de internationale trein van Nederland naar Duitsland) geen fietsen meenemen. In de ICE binnen Duitsland dien je het voorwiel te demonteren en een fietshoes te gebruiken. Max. pakketgroote 120 x 90 cm. Kosten: niets.
SimonH schreef:In de ICE binnen Duitsland dien je het voorwiel te demonteren en een fietshoes te gebruiken. Max. pakketgroote 120 x 90 cm. Kosten: niets.
Moet daar dan nog een foedraal of iets dergelijks omheen?
het is nooit leuk als er een dienst afgeschaft wordt, maar de CNL had/heeft ook zijn beperkingen toch?

als je vanuit een grote stad je fietstocht aanvat is het ok, maar als je wat afgelegen wil vertrekken, moet je toch regionaal reizen. (wat zeker in Duitsland ook zijn charme heeft)

wij doen volgende maand de Romantische Strasse, het kost ons een volle dag treinen om vanuit Belgie in Wurzburg te komen en na de fietsreis weer een volle dag om terug te reizen, toch verkiezen we deze manier ipv met de wagen te gaan :D

in de zomer wordt het de Donauroute van Passau naar Budapest en terug naar Wenen, we maken dan een treinreis naar Munchen / Dachau en vandaar na enkele dagen richting Belgie, en idd met de regionale bahn :twisted:
Via een andere site las ik dat de Citynight Line stopt het einde van het jaar om vanuit Nederland te rijden. Heeft iemand anders dit al gehoord of is dit totale onzin.Of geldt dit alleen voor de winterperiode?

sylv
In TrainMagazine staat te lezen dat er altijd al de nodige problemen met de CNL zijn geweest. En dan nog de concurrentie van het vliegtuig...
Sylv schreef:Via een andere site las ik dat de Citynight Line stopt het einde van het jaar om vanuit Nederland te rijden. Heeft iemand anders dit al gehoord of is dit totale onzin.Of geldt dit alleen voor de winterperiode?

sylv
Voor zo ver ik kan lezen blijven de lijnen naar Munchen/Zurich gewoon bestaan.