Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Elba, aanrader of afrader? - Forum Wereldfietser

Elba, aanrader of afrader?

Aankomende zomer gaan we (mijn vriendin en ik) voor het eerst op fietsvakantie naar Italië (niet voor het eerst op fietsvakantie, wel voor het eerst naar Italië). Het wordt een "rondje Toscane": Pisa-Florence-Siena, via het zuiden naar Elba, weer terug op het vasteland via San Gigigmano weer naar Pisa.

Het enige punt van twijfel is Elba. Op Elba willen we twee volle dagen blijven, te vervullen met fietstochten. Met de geplande route kost het ongeveer een dag extra om er te komen, de campings zijn nogal aan de prijs en ik vrees voor erg drukke wegen waardoor weinig fietsgenot. We zijn in de eerste week van juli op Elba.

Hoe is het om op Elba te fietsen? Aan- of af te raden?
SimonH schreef:Aankomende zomer gaan we (mijn vriendin en ik) voor het eerst op fietsvakantie naar Italië (niet voor het eerst op fietsvakantie, wel voor het eerst naar Italië). Het wordt een "rondje Toscane": Pisa-Florence-Siena,
geen opinie over Elba, maar als je in de buurt van Siena bent moet je dit (uitgepijlde) rondje rijden:

http://www.eroica-ciclismo.it/italiano/ ... percorso=4
Hallo Simon,

Heb zelf een rondje Elba gedaan een paar jaar terug.
Mooi vakantieeiland met plenty campings.Duur?valt mee.
Hoewel het idd zo is dat campings in de regel in heel Iatlie aan de prijs zijn echter krijg je er op Elba redelijk goedkope restaurants voor terug,kun je in de rest van Toscane wel lekker op je buik schrijven...

Vergeet niet de westelijke kustweg te fietsen,echt mooi
Meer dan 3 dagen heb je niet nodig om het hele eilandje te zien.
Iets negatiefs?nee niet echt.Nou ja ik vond Piombino een smerige stad
,en daar moet je doorheen als je op de boot naar Elba moet.

Oh enneuh wist je dat Prins Bernhard een zomerhuis had op Elba?
Niet voor niets,ga maar zelf kijken.....

Elba doen?ja dus!

Gr,
JJ
Als het je niet bevalt, dan kun nog altijd doen, wat Napoleon ook deed: ontsnappen vanaf Elba.