Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bijna Lente !!!!!! - Forum Wereldfietser

Bijna Lente !!!!!!

Hebben jullie al naar buiten gekeken vandaag? Het is bijna lente!!
De krokussen en helleborussen bloeien al en de dotterbloem en narcissen zullen snel volgen. Eindelijk weer lekker (fiets)kamperen! Ook de vogels zijn er klaar voor. Kijk maar, de Ooievaar en de Oehoe zitten al op hun nest. 8)

http://www.beleefdelente.nl/ooievaar
Dus ook weer bijna fietsseizoen! In de winter fietsen doe ik ook wel (waaronder natuurlijk de wintertrektocht), maar een beetje zon en temperaturen boven de 10-15 graden zijn toch wel een stuk lekkerder.
Marc v G schreef: maar een beetje zon en temperaturen boven de 10-15 graden zijn toch wel een stuk lekkerder.
Ik ben allang blij dat er geen sneeuw meer ligt. Vanmiddag was het buiten in tshirt al warm genoeg (voor mij). Ik ga in ieder geval het lenteweekend van 21 maart goed inluiden met een fietskampeertocht met twee vriendinnen. En jullie?
Gister middag was ik in ieder geval dat ik mijn GSM bij me had. Doorweekt en verkleumd kon ik de juiste knopjes vinden om te bellen om mij op te pikken. Toch beter op het KNMI vertrouwen de volgende keer :P
Of op deze site kijken http://www.weeronline.nl/Europa/Nederla ... ag/4057864
Gisteren had het fietsweer ook een 1!! marsupilami.
Ha die Blanche,

20 maart fiets ik naar Retie, de beurs van de Belgen. Ik ga daar een lezing geven over Servie.
Ik slaap wel binnen, want ik vind het dan voor kamperen nog te koud.

Groetjes,

Bert
Blanche schreef:Hebben jullie al naar buiten gekeken vandaag? Het is bijna lente!!
De krokussen en helleborussen bloeien al en de dotterbloem en narcissen zullen snel volgen. Eindelijk weer lekker (fiets)kamperen!
Dit is meer het uitspreken van een verlangen dan werkelijkheid. Een koud verregend weekend en vandaag op mijn fietsje was het maar 4 graden en de weersverwachting voor de rest van de week is vorst. Bij ons staan net de sneeuwklokjes in bloei en voordat we de dotterbloemen en narcissen in bloei zien staan zijn we wel een maandje verder, maar we houden de moed erin. Overigens is de Helleboris (Kerstroos) een winterbloeier dus het is niet zo gek dat die nu bloeit.
Ronald van der Perk schreef: Dit is meer het uitspreken van een verlangen dan werkelijkheid. Een koud verregend weekend en vandaag op mijn fietsje was het maar 4 graden en de weersverwachting voor de rest van de week is vorst. Bij ons staan net de sneeuwklokjes in bloei en voordat we de dotterbloemen en narcissen in bloei zien staan zijn we wel een maandje verder, maar we houden de moed erin. Overigens is de Helleboris (Kerstroos) een winterbloeier dus het is niet zo gek dat die nu bloeit.
Je hebt ook late helleborissen die pas in maart bloeien. De gekleurde varianten. :wink:
En echt de dotters staan in onze vijver op springen. Maar goed misschien is het verlangen sterker dan de werkelijkheid. Laten we hopen van niet!
Sterker nog Blanche...

De meteorologische lente is vandaag al begonnen!!! Hurree!!

Zie deze link voor meer uitleg!
Fantastisch! Ik doe mee met het vieren van de lente. Fietsers zien het 't eerst, fietsers zien meer.
Brrr, het vriest hier al weer.
Wim
bert sitters schreef:Ha die Blanche,

20 maart fiets ik naar Retie, de beurs van de Belgen. Ik ga daar een lezing geven over Servie.
Ik slaap wel binnen, want ik vind het dan voor kamperen nog te koud.

Groetjes,

Bert
Ik heb de jeugdherbergen van Valkenswaard en Zoersel al geboekt. Ik kom eraan, van station Eindhoven naar station Antwerpen op de fiets!
Het is hier fraai voorjaarsweer met overal uitbundige amandelbloesem.
Binnenkort naar Marokko met misschien nóg mooier weer.
Dinsdag ook maar de lente ingeluid met een tocht van 1,5 dag, wat een genot. Beetje fris windje maar het was 100% genieten.
Zoals ik elders al schreef: hier in Groningen sneeuwt het weer.
Wim
Maart roert zijn staart! :D

Overigens, ik kijk nu op de webcam van de Grote Markt, het is daar niet eens wit.
Op mijn dakterras toch al een paar cm.
Wim
Hier (Dordrecht) regent het nu, maar van de week toch mooi een paar keer met een grote grijns op mijn hoofd lekker in het zonnetje gefietst. Dat smaakte naar meer en die regen/sneeuw waait wel een keer weer over.
Afgelopen woensdag had ik de was voor het eerst buiten hangen, het zonnetje scheen mooi. Donderdagavond woonde ik in Delfzijl het optreden van een zangkoor bij. Bij het naar buiten gaan was de omgeving ineens wit! En vanmiddag heeft het hier thuis ook gesneeuwd wat vanavond in regen overging. Het voelt waterkoud aan.
Het sneeuwt hiero al vanaf 14.30 uur volop: inmiddels 5-8cm sneeuw. Wanneer houdt die narigheid eens op en wordt Blanche's opmerking bevestigd? :shock: